2011-04-15, 20:05
Medlem
Vad har ni för planer inför sommarn?

Hur kommer ni att gå tillväga när ni ska plantera era små växter?

Ge mig så mycket tips och trix som möjligt för att få en lyckad odling, allt ifrån hur man odlar, krukor,näring samt hur man ska vatta och när man ska klippa nånstans.
Citera
2011-04-15, 20:15
Medlem
brisingrs avatar
De finns redan ett dussintal utomhusodlingstrådar för 2011.

Sedan har vi en FAQ, Länklista och Noobfrågor om Cannabisodling där du kan ställa dina frågor.
Citera
2011-04-16, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
De finns redan ett dussintal utomhusodlingstrådar för 2011.

Sedan har vi en FAQ, Länklista och Noobfrågor om Cannabisodling där du kan ställa dina frågor.

Skulle dock vara kul att slå ihop alla 2011 utomhusodlings-trådar till en.

OT: Auto bomb heter min söta strain.
Citera
2011-04-16, 03:19
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelaren
Skulle dock vara kul att slå ihop alla 2011 utomhusodlings-trådar till en.

OT: Auto bomb heter min söta strain.
De kan jag hålla med om. Dock ska förstainlägget ha en stark grund med basicinfo om utomhusodling m.m.

Wish me good luck, har redan direktsått ett högt antal frön. Får se hur de blev om några dagar! Jag hoppas på ett rätt bra resultat och har dessutom satt ut dem en månad tidigare än förra året.
Citera
2011-04-16, 03:21
Medlem
mada1s avatar
ja skall leta upp era odlingar å länsa!
Citera
2011-04-16, 10:38
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
De kan jag hålla med om. Dock ska förstainlägget ha en stark grund med basicinfo om utomhusodling m.m.

Wish me good luck, har redan direktsått ett högt antal frön. Får se hur de blev om några dagar! Jag hoppas på ett rätt bra resultat och har dessutom satt ut dem en månad tidigare än förra året.

Jag har suttit i ett par dagar och knåpat ihop en ny utomhusodlingstråd som kommer hålla lite högre standard.

Även en lite FAQ och testade strain osv i första inlägget.
Skall skicka den till Diggan så han får klistrat den och sedan slänga alla andra 10-tals trådar.

Standarden är för låg här!!

Och mada1, lycka till!
Citera
2011-04-16, 22:59
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mada1

Varför kan du inte köpa dina egna frön Sånna som du som tar bort det roliga med att odla inte nog att man ska nojja för snuten..
Citera
2011-04-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mada1

Har du något intressant att lägga till i tråden istället?
Citera
2011-04-21, 18:27
Medlem
psycho420s avatar
Fundera på att köpa ett litet växthustält som man kan fylla med autoblom i små krukor sen då dom växt på sig lite kan man plantera dom i marken bara
Citera
2011-04-22, 14:51
Medlem
theshades avatar
Jag har tänkt dra igång ett par plantor. Köpte fem stycken Red Dwarf (feminiserade auto) från Buddha seeds och tänkte prova två av dem denna sommar för att kunna försöka igen nästa sommar om jag misslyckas.

Jag har idag kollat upp ett lämpligt område med cykelavstånd till mig som ligger relativt avskilt. Det finns vatten precis i närheten och öppna fält med små kullar - bra lutning mot söder. Jag tänkte gräva upp jorden och blanda till största del med någon bra köpe-jord.

Men hur nervös ska man vara över allmänheten? Det gick att urskilja att någon/några hade trampat upp något som kunde liknas vid en stig precis vid det ställe jag ansåg bäst. Det ligger lite byggnader utspridda i området, men inte mycket bostadshus. Jag kan tänka mig att folk som går där går runt fälten snarare än över dem, så om man håller det gömt från gångstigar/grusvägar borde man väl få vara ifred?

När på dygnet bör man vara där och pyssla? Är som sagt ganska öppet och vill inte att någon förbipasserande stannar och frågar varför man står där med spade och blomjord. Samtidigt är det lite avslöjande om man står på natten med pannlampa som en fyr mitt i ingenstans. Bäst kanske är i skymningen när man inte behöver extra lyse men inte heller syns så bra på avstånd?

Vilken jord rekommenderas till detta? Verkar vara mest barrskog just där så lite äggskal i jorden är väl bra? Bör man alltid använda näring eller kan man köra utan? Räcker det med nåt enkelt från trädgårdshandeln?
Citera
2011-04-22, 19:11
Medlem
dennihsus avatar
Jag tänkte odla typhoon ute. Antingen vanliga eller typhoon purple. Någon som vet skillnaden på dessa 2? vilken är lättast att överleva utomhus.
Citera
2011-04-24, 01:21
Medlem
Taggmans avatar
Novis har tagit över ett par utomhus plantor i ett relatift varmt eu -land är ca typ 3vec nu tycker om vatten men har läst mej till att det inte ska vara för mycket av det typ var 8 tim hur längen tål dom o va utan vatten ?
Sen hur tog man bort geotaggen på foton ? så kan det kanske dyka upp lite trevliga bilder ju
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in