Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-15, 16:27
Medlem
Halloj allihopa!

Sitter och "lirar runt på mitt "gamla utslitna" windows vista.
Tänker att det är dags för att ta bort skiten och installera Win7.
Eftersom jag är för fattig för att skaffa Windows 7 lagligt så tänkte jag bara dra och ladda ner det..
Men jag har lite frågor;
1. är det större risk att datorn kraschar om jag "lirar" på en piratkopiering?
2. måste jag bränna ut .iso filerna på cd skiva eller kan jag använda daemon tools?
sist men inte minst : 3. under installationen av W7 kommer det upp någonting som jag kan välja så hårddisken formateras automatiskt eller måste jag göra det själv... och hur isåfall får jag bort piss vista?

Mvh en gedigen informationsslukare
Citera
2011-04-15, 16:31
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inswedenhellyeah
Halloj allihopa!

1. är det större risk att datorn kraschar om jag "lirar" på en piratkopiering?
Nej. Själv kör jag på utan några problem..kraschar skiten beror det nog på din hårdvara.
Citat:
2. måste jag bränna ut .iso filerna på cd skiva eller kan jag använda daemon tools?
Enklast att bränna på skiva alternativt lägga in den på ett usb minne.
Citat:
sist men inte minst : 3. under installationen av W7 kommer det upp någonting som jag kan välja så hårddisken formateras automatiskt eller måste jag göra det själv... och hur isåfall får jag bort piss vista?
Bootar du med disken så får du chansen att formatera hela hårdisken.
Citera
2011-04-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Nej. Själv kör jag på utan några problem..kraschar skiten beror det nog på din hårdvara.

Enklast att bränna på skiva alternativt lägga in den på ett usb minne.
Okej, om jag lägger över .iso på usb sen bara ploppar tillbaka den i datorn påbörjas installationen då?

Bootar du med disken så får du chansen att formatera hela hårdisken.
OK, och den möjligheten kommer upp när jag installerar?

Tack så mycket Offensiveshit! Är noob på formation som du nog hör (Y)
Citera
2011-04-15, 17:19
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:
OK, och den möjligheten kommer upp när jag installerar?

Tack så mycket Offensiveshit! Är noob på formation som du nog hör (Y)
Under installationen ska du kunna se den här rutan http://www.windowsreinstall.com/win7homepremium/nohddreinstallguide/images/reinstallwin7-5.jpg
Välj din hårddisk och välj format
Citera
2011-04-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Under installationen ska du kunna se den här rutan http://www.windowsreinstall.com/win7homepremium/nohddreinstallguide/images/reinstallwin7-5.jpg
Välj din hårddisk och välj format

När jag väljer att jag ska uppgradera till W7 så står det följande;
Det går inte att uppgradera Windows på grund av följande problem. Avbryt uppgraderingen, slutför alla åtgärder och fortsätt sedan genom att starta om uppgraderingen.

* Windows måste startas om så nödvändiga ändringar kan utföras i systemfiler innan processens kan fortsätta.

Följande enheter och/eller program påverkas om du uppgraderar Windows:

Dessa enheter fungerar kanske inte efter uppgraderingen. Innan du uppgraderar rekommenderar vi att du uppdaterar drivrutinerna för de här enheterna. Avbryt uppgraderingen, öppna Kontrollpanelen och sök efter "uppdatera enhetsdrivrutiner". Du kan också söka efter uppdaterade drivrutiner på enhetstillverkarens webbplats.

o Lagringsstyrenheter: A4YP88SS IDE Controller

Dessa program fungerar kanske inte efter uppgraderingen. Vi rekommenderar att du avinstallerar dessa program innan du uppgraderar. Avbryt uppgraderingen, öppna Kontrollpanelen och sök efter "avinstallera ett program". (Obs! Program som är markerade med * kan installeras igen efter uppgraderingen.)

o ATI CATALYST Install Manager *
o ATI Catalyst Control Center *
o Dell Support Center

Lite hjälp? :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här