2011-04-15, 15:09
Medlem
Frågan kanske låter lite konstig, men det är ju stor skillnad mellan vuxna och barn i många avseenden. T.ex. kan barn ha väldigt hög feber och ändå vara uppe och "springa runt", medan vuxna med samma feber i princip är utslagna.

Jag har själv inget konkret minne av att jag fick träningsvärk när jag var liten.

Nån som har det?

Nån som kan hänvisa till forskning på området?
Citera
2011-04-15, 15:16
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Ja jag tror att barn kan få träningsvärk.

Har för mig att jag kunde få det då och då när jag var liten.
Citera
2011-04-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Frågan kanske låter lite konstig, men det är ju stor skillnad mellan vuxna och barn i många avseenden. T.ex. kan barn ha väldigt hög feber och ändå vara uppe och "springa runt", medan vuxna med samma feber i princip är utslagna.

Jag har själv inget konkret minne av att jag fick träningsvärk när jag var liten.

Nån som har det?

Nån som kan hänvisa till forskning på området?

Klart att barn kan få träningsvärk.
Du kanske inte tränade som barn helt enkelt, eller så blir man naturligt "vältränad" som barn då man ofta rör sig mer i vardagen.
Citera
2011-04-15, 15:44
Medlem
FrankRosenthals avatar
Ja, barn kan få träningsvärk.
Citera
2011-04-15, 15:45
Medlem
ballings avatar
Jag fick träningsvärk när jag var liten. Varför menar du att man inte skulle kunna få det?
Citera
2011-04-15, 15:49
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Klart att barn kan få träningsvärk
Citera
2011-04-15, 17:15
Medlem
Jamaicabananers avatar
Första träningsvärken jag minns var väl i 7-8årsåldern. Småbarn tränar i regel inte genom att överbelasta specifika muskelgrupper, och jag tror att det blir svårt att få dem att göra det, men småbarn borde kunna få träningsvärk. Fäst lite ankelvikter på dem så blir det lättare att ta fast treåringen när den springer runt och är jävligt sockerhög och hemsk efter alldeles för mycket Palle Kuling!
Citera
2011-04-15, 17:22
Medlem
auto607989s avatar
Klart att dom kan, jag fick det efter fotbollsträningar osv när jag va kinder.

mvh
Citera
2011-04-15, 20:07
Medlem
Blixies avatar
Varför skulle de inte få träningsvärk? De har också muskler.
De har ju alternativt växtverk också...
Citera
2011-04-16, 11:36
Medlem
Ja, som jag sa så funkar barn inte alltid som vuxna.

Fast jag kommer ihåg när jag jobbade på en skola 1987, det var en 7-årig pojke som hade benmuskler i bodybuildingklass. Jag frågade runt, och det visade sig att han spelade fotboll. Han hade fått dem av träningen. Så tydligen finns det undantag (barn som kan bygga rejäla muskler).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in