2011-04-15, 10:19
Medlem
Chalices avatar
Fick hem en ny Barbour Cavendish från UK häromdagen. Är utomordentligt nöjd med den förutom en sak, den stinker något förfärligt. När jag provade i affär tänkte jag inte på det, men den jag fick har antagligen legat inplastad på ngt lager direkt från fabrik.

Hur lång tid tar det innan lukten försvinner och finns det ngt man kan göra för att påskynda det hela?

Tacksam för svar.
Citera
2011-04-15, 10:33
Medlem
borrizs avatar
Ju med du använder jackan dess fortare försvinner "nybilsdoften", låt jackan hänga luftigt mellan varven.
Detta är helt naturligt, det handlar om levande material och en nyvaxad jacka skall ha en viss 'arom'.
Citera
2011-04-15, 11:17
Medlem
skrudiss avatar
Jag saknar doften av nyvaxad Barbour-jacka. Visst är lukten något stark och intensiv inledningsvis, men det försvinner successivt till mer behagliga nivåer.
Citera
2011-04-15, 12:03
Medlem
Bäver_s avatar
Det går snabbare om du släpar den efter Range Rovern några kilometer.
Citera
2011-04-15, 12:18
Medlem
Har använt min International flitigt i över ett år. Doften sitter fortfarande i... Inte lika stickande längre, men den finns där.
Citera
2011-04-15, 12:31
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Lukten av vax är ju nästan det bästa med Barbours jackor. Den inoljade, nästan glänsande ytan, får bara en bättre och bättre lukt ju mer man använder den.
Citera
2011-04-15, 13:04
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Lukten av vax är ju nästan det bästa med Barbours jackor. Den inoljade, nästan glänsande ytan, får bara en bättre och bättre lukt ju mer man använder den.

Ja en svag doft är helt ok, men som det är nu luktar det i hela bottenvåningen på huset av jackan. Men det verkar som jag får se tiden an så ger det med sig så småningom.

Tack för alla svar!
Citera
2011-04-16, 22:28
Medlem
Du får använda den mycket för då försvinner en del av lukten efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in