2011-04-15, 01:54
Medlem
Hej. Jag skulle vilja få tips på jeans som inte blir så säckiga i röven, inte heller för tighta utan helt enkelt passar.
Provade ett par krooley från diesel men de va lite hög midja på så dom blev väldigt säckiga.
Vill hellst ha levis eller diesel.
Har rätt stora lår och stora vader då jag sportat mycket. Storlek bör vara 36/32.
Ej heller ljusblå och inte mörka, lite shyssta slitningar gärna.
Citera
2011-04-15, 01:58
Medlem
FrankRosenthals avatar
Kollat Acne Jeans? http://shop.acnestudios.com/shop/men/jeans.html
Citera
2011-04-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
...

Det bästa är att gå till en jeansaffär så kan de hjälpa dig. Att bedöma vilken kroppsform och vilka jeans som passar dig är svårt utifrån din text. Alla är vi olika. Fast vi får väll hoppas att någon kan komma med ett bättre svar än mig.

Spontant tänker jag wrangler, fast de har ju inte så mycket snygga jeans tyvärr.
Citera
2011-04-15, 02:05
Medlem
Har provat wrangler men de är halvsnygga, acne ska jag faktiskt kika på. Har ett gäng nudie idag men dom blir så tunna.

Hur är levis 501?
Citera
2011-04-15, 02:06
Bannlyst
Citat:
Hej. Jag skulle vilja få tips på jeans som inte blir så säckiga i röven, inte heller för tighta utan helt enkelt passar.
Provade ett par krooley från diesel men de va lite hög midja på så dom blev väldigt säckiga.
Vill hellst ha levis eller diesel.
Har rätt stora lår och stora vader då jag sportat mycket. Storlek bör vara 36/32.
Ej heller ljusblå och inte mörka, lite shyssta slitningar gärna.

36 / 32 ?

Alltså rund runt midjan och korta ben?

Eller?
Citera
2011-04-15, 02:09
Medlem
Är ca 185cm lång så jättekorta ben har jag inte. Jag är ju inte tjock heller liksom bara kraftigt byggd. Tänk dig bonde stor o stark typ, hur mkt ja än skulle gå ner så kommer jag inte kunna ha mindre i midjan.
Citera
2011-04-15, 02:12
Medlem
Kanske är för att jag inte bär jeansen så högt som jag har 32 längd. Inte uppe vid naveln liksom. Blir fett obekvämt.
Citera
2011-04-15, 02:13
Bannlyst
Citat:
Är ca 185cm lång så jättekorta ben har jag inte. Jag är ju inte tjock heller liksom bara kraftigt byggd. Tänk dig bonde stor o stark typ, hur mkt ja än skulle gå ner så kommer jag inte kunna ha mindre i midjan.

Alright, men vi kanske skulle finna ut rätt storlek åt Dig först, jag är 189 cm, kör med 34 i längd (nu skiljer det sig mellan märken visst...) och de faller på pjucken perfekt.

Vilka jeans-märken har Du använt eller använder Du nu?
Citera
2011-04-15, 02:14
Bannlyst
Citat:
Kanske är för att jag inte bär jeansen så högt som jag har 32 längd. Inte uppe vid naveln liksom. Blir fett obekvämt.

Vem gör det?!
Citera
2011-04-15, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Vem gör det?!

Jadu, bra fråga...En del ser man ju alltid som drar upp dom till öronen.
Citera
2011-04-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Alright, men vi kanske skulle finna ut rätt storlek åt Dig först, jag är 189 cm, kör med 34 i längd (nu skiljer det sig mellan märken visst...) och de faller på pjucken perfekt.

Vilka jeans-märken har Du använt eller använder Du nu?

Nudie, wrangler o levis har jag hemma just nu. 36 i midjan har jag på alla. 32 längd får jag ha om jag inte ska vika upp dem.
Just nu har jag ett par nudie slim jim på mig i 36-32 och dom är faktiskt inte tighta, mer bara raka och fula.
Citera
2011-04-15, 02:22
Bannlyst
Citat:
Nudie, wrangler o levis har jag hemma just nu. 36 i midjan har jag på alla. 32 längd får jag ha om jag inte ska vika upp dem.
Just nu har jag ett par nudie slim jim på mig i 36-32 och dom är faktiskt inte tighta, mer bara raka och fula.

OK, nu kanske jag är en gammal tråkig gubbe, men kolla Lee jeansen, de har många olika passformer, så illa ser de inte heller ut, då skulle de inte bäras utav mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in