Hej jag är gravid i vecka 8 och jag var på en kurs i glasfusing nyligen. Jag är orolig för om detta kan varit farligt för fostret? Någon som vet något om detta eller tex glasblåsning vid graviditet? Jätte tacksam för svar!
Sa lange det inte anvands farliga tungmetaller, tex bly eller kadmium, for att farga glaset ar det formodligen lugnt. Personligen tycker jag det later som en onodig risk. Har for mig att glasblasare iaf forr i tiden var en utsatt grupp nar det kom till tungmetaller.
Du kommer ju inte i kontakt med bränningen gissar jag. Och ni använder väl inte superattack som lim heller hoppas jag.
Enda som kan vara farligt med fusing är om man använt sig av superattack för att limma och uppehåller sig i rummet där man bränner. Då bildas cyanidgas så det är ju inte så bra för nån men om du bara skär och sen låter ledaren bränna så är det absolut ingen som helst fara.
Tack Sticks! Vad gäller lim så vet jag faktiskt inte vad vi använde. Precis som du sa så var jag inte närvarande under bränningen men de hade brännt i ugnen dagen innan vi var där och så fick jag reda på att det blir giftiga gaser vid bränning. Av denna anledning har jag inte kunnat släppa tanken på att det kanske fanns kvar giftiga ämnen i luften när jag var där...
Hej jag är gravid i vecka 8 och jag var på en kurs i glasfusing nyligen. Jag är orolig för om detta kan varit farligt för fostret? Någon som vet något om detta eller tex glasblåsning vid graviditet? Jätte tacksam för svar!
Gick du kursen eller avstod du den?
Vore intressant att få veta resultatet