2011-04-14, 23:09
Medlem
bastard.s avatar
Tja.

Jag handlar alla mina kläder på internet, oftast på Hollywood.se eller Junkyard.se men jag tycker inte kläderna stämmer överens med storlekarna som man hittar på lokala butiker; stadium, intersport, H&M, Jack & Jones. Jag har storlek Large men när jag beställer den storleken så är vissa tröjor något förstor eller jääääätte förstor. En tröja som är lite förstor krymper till perfekt storlek i tvätten, men om det är jätte stor skillnad så blir resultatet efter ett par tvättar minimal.

Nu har jag köpt en Burton ZipHood storlek large men den är lika stor som XL finns det något sätt jag kan göra den något mindre? är det alldeles för riskabelt att tvätta den på 60 grader? för då borde den krympa eller hur, men hur mycket?
Citera
2011-04-14, 23:11
Medlem
SNUSKROLFs avatar
Tro mig, det är snyggt med stora/långa tröjor
Citera
2011-04-14, 23:18
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNUSKROLF

Det är väl en högst subjektiv åsikt? För att inte tala om att det beror på vad annat man har på kroppen med
Citera
2011-04-14, 23:22
Medlem
Fire-s avatar
du lär ju kunna skicka tillbaka den och byta till en M?
Citera
2011-04-14, 23:28
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire-
du lär ju kunna skicka tillbaka den och byta till en M?

Var allt för ivrig och slet bort alla ettiketter på tröjan
Citera
2011-04-14, 23:30
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNUSKROLF

Hade jag vägt 10 kg till och dessa kilon lagt sig på rumpa och ben hade det varit snyggt. Men nu ser det ut som du trätt en örngott på skaftet på en sop.
Citera
2011-04-14, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Var allt för ivrig och slet bort alla ettiketter på tröjan
Ring och fråga dom om det går bra ändå. Så länge du inte har använt den borde det ju inte vara några problem. Särskilt inte om du bara vill byta storlek.
Citera
2011-04-14, 23:41
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboJugend
Ring och fråga dom om det går bra ändå. Så länge du inte har använt den borde det ju inte vara några problem. Särskilt inte om du bara vill byta storlek.

Jag tvättade den för att få ner den en storlek, men det räckte inte med en tvätt
Citera
2011-04-15, 16:03
Medlem
Mr.Kallestropps avatar
Jag har också gjort det misstaget. Slutade med att klädesplagget lades på hyllan och inte användes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in