2011-04-14, 18:47
Medlem
Hej!
Jag gjorde ett uppehåll på 3 månader från zopiklon, från att ta 15mg/dag till att inte ens lukta på en tablett under 3 månader. Konstigt nog kände jag ingensomhelst förbättring, snarare t om en försämring! effekten kändes typ ännu mildare 3 månader efter, än när jag slutade. Kände knappt något överhuvudtaget(hat tidigare startat en tråd om detta utan att tyvärr få något bra svar)

Hursomhelst så glömde jag att nämna att jag nästan dagligen tog melatonin och/eller atarax under dessa 3 månader. Så nu till frågan, kan dessa ha någonsomhelst korstolerans med zopiklon ? är det dom som varit boven i dramat månne?

jag både tackar och bockar på förhand för framtida eventuella svar!
Citera
2011-04-14, 19:39
Medlem
danneohs avatar
Det kan jag omöjligt tänka mig, låter fullständigt ologiskt i mina öron men jag har ingen medicinsk vetskap att backa upp mig med så reserverar för någon medicinskt kunnig.
Citera
2011-04-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Det kan jag omöjligt tänka mig, låter fullständigt ologiskt i mina öron men jag har ingen medicinsk vetskap att backa upp mig med så reserverar för någon medicinskt kunnig.

som dessvärre fortfarande inte dykt upp! men tack för svar!

Behöver vara helt säker!

Så kom igen fb:are
Citera
2011-04-15, 02:17
Medlem
Astenikers avatar
Nej fraum, det finns ingen sådan korstolerans.
Citera
2011-04-15, 09:50
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
som dessvärre fortfarande inte dykt upp! men tack för svar!

Behöver vara helt säker!

Så kom igen fb:are

Som nämnt finns ingen korstolerans då atarax är en relativt mild antihistamin och melatonin ett kroppseget hormon. Du har helt enkelt 'förstört' din toleransnivå för en längre tid(om inte permanent vilket verkar vara mitt fall)

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in