2011-04-14, 17:35
Medlem
MnEJs avatar
Tänkte börja min grillsäsong på lördag, så undrar vilken som är den absolut godaste marinaden till strips och bea? Har aldrig gjort en marinad förut, Någon som har en klassiker som är riktigt god?
Citera
2011-04-14, 17:50
Medlem
Fjuxans avatar
Honung, Sweet Chili sås och soya.

Låt ligga länge och marinera innan du lägger det på grillen, inte i kylen då, så stänger sig köttet i kylan och det tar inte åt sig något utav marinden.

Hoppas det smakar!
Citera
2011-04-14, 18:38
Medlem
MnEJs avatar
Hittade en sån här i skafferiet http://www.sanitexdistribution.lv/out/1/html/0/dyn_images/1/x005214_p1.jpg går den möjligtvis att blanda i marinaden utan att det smaka skit? Ungefär hur mkt av alls ska man ta?
Citera
2011-04-15, 15:06
Medlem
SkateBlinds avatar
Jag brukar ha kotletter hemma i frysen. Så jag tar fram 2 slänger ner i en påse häller på en skvätt av vad jag känner för dagen. Olja, soya, honung, limesaft (färsk lime), ner med en vitlök som du delat på hälften och då menar jag en hel vitlök, lite peppar och andra goa kryddor. Sen låter jag det tina i marinaden.

Basen är olja, soya, honung och limesaft. Sen är det bara att köra som man själv önskar och är sugen på för stunden.
Citera
2011-04-15, 15:43
Medlem
Maledictuss avatar
Mitt recept:

Soya
Chilisås
Lök
Honung
Vitlök
Peppar
En dutt vinäger
En dutt olivolja
Lite! Liqiud smoke

Kör detta i mixern så att löken blir riktigt mosig och blandar sig med marinaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in