2011-04-14, 15:58
Bannlyst
Tänkte kolla om det finns någon som vill hjälpa mig med detta?

Jag behöver en ny vårjacka. Det bör vara en jacka som jag kan bära till kavaj, då jag använder detta i stort sett varje dag jag arbetar. Alltså bör den nog vara av en viss längd, så inte kavajen "sticker ut".

Vill gärna ha en jacka som är hyfsat flexibel, dvs jag ska kunna ha den på jobbet till skjorta och kavaj, men den ska inte göra bort sig heller om jag väljer att använda den på helgen till lite mer avslappnade kläder.

Problemet jag har, är att hitta en modell jag inte finner för "gubbig". Jag är 32, inte 62.

Pris? Ja, just vårjackor har jag inte som tradition att vräka ur mig pengar för. Men säg upp till en 3-4000 kanske. Finns det billigare blir jag nöjd, men viktigast av allt är att den har en viss kvalitet.

Några tips? Alla förslag mottages tacksamt!
Citera
2011-04-14, 16:09
Medlem
nollans avatar
Det finns gott om jackor, rätt klassiska men absolut inte tråkiga, i typ det här stuket nu. Just den är från David Design men det finns så klart flera märken. Om du bor i Stockholm är mina tips NK Man och Jupiter.
Citera
2011-04-14, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Det finns gott om jackor, rätt klassiska men absolut inte tråkiga, i typ det här stuket nu. Just den är från David Design men det finns så klart flera märken. Om du bor i Stockholm är mina tips NK Man och Jupiter.

Tack så mycket för tipset! Jag har dock svårt att se mig själv i just den jackan, den har kanske inte riktigt den flexibiliteten jag söker. Skulle gärna ha något liiite mer "casual", men som ändå funkar... Hmmm.

Andra jackor jag hittat och trivts i är bl.a från Hackett, då kanske man får en bild av ungefär vad jag söker.

Ja, jag bor i Stockholm och arbetar nära NK och Stureplan vilket är en stor fördel när det kommer till jackletande. Jag tycker det är kul att shoppa, när jag INTE vet vad jag är ute efter, då brukar jag ramla över nåt snyggt. Men att ge mig ut efter en jacka utan att ha en aning, är som dömt för mig att misslyckas. Jag bara velar... Så därför startade jag denna tråd, tack för tipset, hoppas på fler bra förslag!
Citera
2011-04-14, 16:50
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidio
Tack så mycket för tipset! Jag har dock svårt att se mig själv i just den jackan, den har kanske inte riktigt den flexibiliteten jag söker. Skulle gärna ha något liiite mer "casual", men som ändå funkar... Hmmm.

Andra jackor jag hittat och trivts i är bl.a från Hackett, då kanske man får en bild av ungefär vad jag söker.

Ja, jag bor i Stockholm och arbetar nära NK och Stureplan vilket är en stor fördel när det kommer till jackletande. Jag tycker det är kul att shoppa, när jag INTE vet vad jag är ute efter, då brukar jag ramla över nåt snyggt. Men att ge mig ut efter en jacka utan att ha en aning, är som dömt för mig att misslyckas. Jag bara velar... Så därför startade jag denna tråd, tack för tipset, hoppas på fler bra förslag!
Hackett alltså? Ge fan i att köpa denna bara, för det gjorde nämligen jag på lunchen.
Citera
2011-04-14, 16:54
Bannlyst
Citat:
Hackett alltså? Ge fan i att köpa denna bara, för det gjorde nämligen jag på lunchen.

Nu JÄVLAR pratar vi! SJÄLVKLART ska jag inte köpa den, men bara som nyfiken fråga, vad kostade den och var finns den till salu? (Har alltid köpt mina Hackett-kläder utomlands, vad jag vet har dom ingen egen butik i Stockholm, men finns smalare utbud här och där?)
Citera
2011-04-14, 17:12
Medlem
heeermans avatar
fyfan vilken snygg Hackett jacka, berätta gärna vad den kostade och vart du inhandlade den?
Citera
2011-04-14, 17:22
Medlem
nollans avatar
3999 på NK Man. Skynda och fynda!
Citera
2011-04-14, 17:42
Medlem
Hjälp vilken snygg jacka!
Citera
2011-04-15, 13:10
Bannlyst
Citat:

Försökte hitta den på Hackett.com, men hittar ingen perfekt match. Den som jag finner mest lik är
Summer Velo Jacket, fast verkar som det skiljer sig lite med knapparna? Är det den?
Senast redigerad av Vidio 2011-04-15 kl. 13:26. Anledning: Bifogat länk
Citera
2011-04-15, 16:24
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidio
Försökte hitta den på Hackett.com, men hittar ingen perfekt match. Den som jag finner mest lik är
Summer Velo Jacket, fast verkar som det skiljer sig lite med knapparna? Är det den?
Hmm...ta mig fan! Det är små, små skillnader på jackorna. Men ja, det är Summer Velo Jacket jag köpte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in