2011-04-14, 10:41
Medlem
roflcakes avatar
Jag har pengar inne på mitt E sparkapital konto men har inte min internetdosa, är det möjligt att ta ut dessa pengarna inne i swedbank eller måste man ha sin internetdosa?
Citera
2011-04-14, 10:45
Medlem
q2tz5s avatar
Nej, det är dessvärre inte möjligt.

Det du däremot kan göra är att föra över pengarna via telefonbanken (förutsatt att du använder denna tjänst) till ett konto som du sedan kan plocka ut pengarna ifrån.

Detta gör du genom att ringa 0771221122, slå 1#dittpersonnummer#dinkod#20# och därefter följa instruktionerna.

Hoppas att detta löser ditt problem.
Citera
2011-04-14, 10:54
Medlem
MLNWs avatar
Instämmer med föregående. Försökte sätta in en summa på ett ekonto inne på banken, och det var inte okey. Var tvungen att ta mitt lönekonto istället.

Detta beror ju på att du får kontot gratis med fria överföringar + lite bättre ränta antar jag?
Citera
2011-04-14, 10:59
Medlem
ottozons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcake
Jag har pengar inne på mitt E sparkapital konto men har inte min internetdosa, är det möjligt att ta ut dessa pengarna inne i swedbank eller måste man ha sin internetdosa?

Nej, det är dessvärre så som de två andra svaren redan talat om! Det går inte ens att sätta in kontanter på e-sparkontot utan det måste göras på något annat konto och sedan får man föra över själv med dosan hemifrån (telefon fungerar säkert också som någon skrev, men det blir minst sagt enklare med datorn och dosan).
Citera
2011-04-14, 10:59
Medlem
Billyjoejimbobs avatar
Har du ingen personlig kod? Då är det bara att logga in utan dosa och göra överförngen. Annars så kan du förstås gå in på banken och hämta en ny dosa. Kostar inget och tar inte mer än en minut eller två.
Citera
2011-04-14, 13:44
Medlem
roflcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyjoejimbob
Har du ingen personlig kod? Då är det bara att logga in utan dosa och göra överförngen. Annars så kan du förstås gå in på banken och hämta en ny dosa. Kostar inget och tar inte mer än en minut eller två.

Saken är den att banken har spärrat min internet dosa för cirka 1 år sen för att mitt konto var utsatt av bedrägeri, men när jag gick in på banken så verkar inte mitt konto vara spärrat utan bara min internet dosa, tror ni att de går att ringa och skicka dem till någon annans konto ändå?
Citera
2011-04-14, 14:05
Medlem
Billyjoejimbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcake
Saken är den att banken har spärrat min internet dosa för cirka 1 år sen för att mitt konto var utsatt av bedrägeri, men när jag gick in på banken så verkar inte mitt konto vara spärrat utan bara min internet dosa, tror ni att de går att ringa och skicka dem till någon annans konto ändå?

Som sagt, har du ingen personlig kod till internetbanken? Man behöver inte ha dosan för att överföra pengar mellan egna konton. Sedan förstår jag inte riktigt det där med spärren, får du inte upphäva den? Får du det så bör de väl kunna aktivera din gamla dosa igen, eller så får du en ny. Det är snabbt och enkelt att få en ny dosa på vilket kontor som helst och det kostar inget.

Är det Swedbank som på något sätt har spärrat dig från att använda internetbanken över huvud taget så bör de rimligen kunna hjälpa dig med att föra över pengarna till ett traditionellt konto.
Citera
2011-04-14, 18:41
Medlem
Jag har aldrig haft några som helst problem att plocka ut pengar från mina e-sparkonton på ett bankkontor. Är inte unik så jag kan ärligt säga att föregående talare inte har en aning om vad de snackar om. Det som krävs är att du kan legemitera dig.
Citera
2011-04-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q2tz5
Nej, det är dessvärre inte möjligt.

Sen när då?
Citera
2011-04-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottozon
Det går inte ens att sätta in kontanter på e-sparkontot utan det måste göras på något annat konto...

????? Helt fel.
Citera
2011-04-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billyjoejimbob

Varför hålla på och trixa med överföringar när det bara är att knalla in på banken och göra ett uttag?
Citera
2011-04-14, 23:07
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
????? Helt fel.

Inte alls helt fel. Utan snarare helt rätt. Sen att bankpersonalen gör undantag ibland (och ibland ganska ofta) är en annan femma. Det finns en grundläggande anledning till att det heter e-sparkonto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in