2011-04-14, 01:45
Medlem
Mina föräldrar (som är sköna människor bägge två) tog sig friheten att döpa mig efter namnet på min födelsedag. Detta får en fruktansvärd konsekvens. JAG FIRAS BARA PÅ EN YNKA DAG! Är det någon annan där ute som råkat ut för samma grymma öde?
Citera
2011-04-14, 01:49
Medlem
sabeltandads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosen
Mina föräldrar (som är sköna människor bägge två) tog sig friheten att döpa mig efter namnet på min födelsedag. Detta får en fruktansvärd konsekvens. JAG FIRAS BARA PÅ EN YNKA DAG! Är det någon annan där ute som råkat ut för samma grymma öde?

Är du seriös? Jag hade namnsdag här om dagen och märkte det inte förrän tre dagar efter av en ren slump. Vem firar namnsdagar, eller ens jämför dem med födelsedagar år 2011?
Citera
2011-04-14, 01:54
Medlem
Dina föräldrar älskar dig väl inte tillräckligt mycket helt enkelt...

Nej, jag har inte råkat ut för samma grymma öde då jag inte ens överhuvudtaget har namnsdag. Jag trodde inte ens att folk firade namnsdag.
Citera
2011-04-14, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabeltandad
Är du seriös? Jag hade namnsdag här om dagen och märkte det inte förrän tre dagar efter av en ren slump. Vem firar namnsdagar, eller ens jämför dem med födelsedagar år 2011?
Det handlar såklart om att hitta ursäkter att supa sig mysig.
Faaast om man säger att man firar sin namnsdag så tror kanske folk ett och annat ändå, varpå den ursäkten faller platt. Kan man lika gärna säga att man krökar för att vädret är fint.
Citera
2011-04-14, 02:25
Bannlyst
Namnsdag, vilket jävla påfund egentligen... Men ganska trevligt ändå
Citera
2011-04-14, 02:53
Medlem
VanityFairs avatar
Haha glömmer alltid bort min namnsdag tills farmor knackar på dörren med lite choklad

Men så viktigt är det väl inte?

Mvh
Citera
2011-04-14, 03:10
Medlem
Jag tror faktiskt jag aldrig firat namnsdag... Eller ok någon enstaka grattis har man väl fått. Men inga presenter eller någon fullfjädrad firning som resutrangsbesök/fin mat/tårta/liknande. Finns det ens någon som firar namnsdagen likt födelsedagen?
Citera
2011-04-14, 03:12
Medlem
Jag fick en assoft ballongvisp av mamma när jag hade namnsdag. Hon var uppenbarligen den enda i hela familjen som visste om det.

Sen kan du ju grina mer. Tänk på dom som fyller år den 24:e december.
Citera
2011-04-14, 04:01
Medlem
alcatrazs avatar
Firar också födelsedagen på min namnsdag. Morsan påstår att det är en slump men jag tvivlar ganska starkt på det. Har alltid känts väldigt fantasilöst att döpa sitt barn på en namnsdag.
Citera
2011-04-14, 05:02
Medlem
Billyjoejimbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosen

Har du tur så ändrar det sig, för det där med namnsdagar är inget bestående. Jag minns vem som hade namnsdag när jag föddes, men vem som har namnsdag på samma datum nu har jag glömt. Det är i varje fall inte samma namn som när jag var liten. När jag själv har namnsdag minns jag inte heller, och den dagen har aldrig firats på något sätt.
Citera
2011-04-14, 07:20
Medlem
haha glömmer ALLTID att jag har det...bruka får en 100 kr av Mormor och morfar och 20 kr pappa
Citera
2011-04-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Jag fick en assoft ballongvisp av mamma när jag hade namnsdag. Hon var uppenbarligen den enda i hela familjen som visste om det.

Sen kan du ju grina mer. Tänk på dom som fyller år den 24:e december.
...Och heter Eva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in