2011-04-14, 00:13
Medlem
Douceurs avatar
Hej! Är ute efter ett snyggt armband eller accessoar till min bästa killkompis som fyller 22 till helgen.
Fick förra året ett Tomas Sabo armband i silver av honom, och är nu ute efter att hitta något liknande i "killformat". Har kikat lite på Filippa K's läderarmband och undrar nu om ni har några fler tips på armband och accessoarer som ni hyfsat modemedvetna killar skulle uppskatta? Får kosta ett par hundra men inga fyrsiffriga belopp!

Tack på förhand
Citera
2011-04-14, 00:25
Medlem
Endemisks avatar
Måste tyvärr skriva det här, men en man som är hyfsat medveten om stil och mode skulle under inga omständigheter bära armband om det inte rör sig om en del av någon form av scen- eller maskeradutstyrsel.
Citera
2011-04-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Måste tyvärr skriva det här, men en man som är hyfsat medveten om stil och mode skulle under inga omständigheter bära armband om det inte rör sig om en del av någon form av scen- eller maskeradutstyrsel.

Hur tänkte du nu?
Citera
2011-04-14, 00:33
Medlem
Douceurs avatar
Citat:

Okej, det får stå för dig! Är väldigt modeintresserad men tycker ändå att ett läderarmband med någon utsmyckning kan vara rätt snyggt under tröjarmen. Skor, väskor och klädes trender kommer och går men gällande smycken tycker jag man får lov att göra några undantag!
Citera
2011-04-14, 00:35
Medlem
sabeltandads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douceur
Hej! Är ute efter ett snyggt armband eller accessoar till min bästa killkompis som fyller 22 till helgen.
Fick förra året ett Tomas Sabo armband i silver av honom, och är nu ute efter att hitta något liknande i "killformat". Har kikat lite på Filippa K's läderarmband och undrar nu om ni har några fler tips på armband och accessoarer som ni hyfsat modemedvetna killar skulle uppskatta? Får kosta ett par hundra men inga fyrsiffriga belopp!

Tack på förhand

Jag har för mig att Massimo Dutti har en del cleana, flätade läderarmband till kille. Vill minnas att det ligger runt 600 spänn.
Citera
2011-04-14, 00:40
Medlem
Endemisks avatar
Citat:
Okej, det får stå för dig! Är väldigt modeintresserad men tycker ändå att ett läderarmband med någon utsmyckning kan vara rätt snyggt under tröjarmen. Skor, väskor och klädes trender kommer och går men gällande smycken tycker jag man får lov att göra några undantag!

Det var inte menat som någon form av bitter och elak pik om det nu uppfattades så. Läste genom inlägget och kom fram till att mitt ordval såg lite otrevligt ut!
Citera
2011-04-14, 00:40
Medlem
Douceurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabeltandad
Jag har för mig att Massimo Dutti har en del cleana, flätade läderarmband till kille. Vill minnas att det ligger runt 600 spänn.

Jätte fint märke! Var inne och kikade i deras lookbook, dock ingen webbshop. Vet du möjligtvis någon återförsäljare också?
Citera
2011-04-14, 00:42
Medlem
Douceurs avatar
Citat:
Det var inte menat som någon form av bitter och elak pik om det nu uppfattades så. Läste genom inlägget och kom fram till att mitt ordval såg lite otrevligt ut!

No worries
Citera
2011-04-14, 00:42
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
klockan, det är mannens enda smycke (förutom vigselring, men det är inte ett "smycke")
armband, helt klart nej.
Citera
2011-04-14, 01:45
Medlem
sabeltandads avatar
Citat:
Jätte fint märke! Var inne och kikade i deras lookbook, dock ingen webbshop. Vet du möjligtvis någon återförsäljare också?

Hmm njaa, inte vad jag vet. Jag vet däremot att de har en butik vid Kopparmärra i Göteborg. De lär ha butiker i andra städer också. Googla runt lite så hittar du säkert nåt!
Citera
2011-04-14, 02:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

nä för killar ska ha stela tråkiga kläder
Citera
2011-04-14, 02:01
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Tack på förhand

dom här tycker att killar ska klä sig diskret och tråkigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in