2011-04-13, 21:39
Medlem
Jim.Raynors avatar
Bärgad bil blev bötfälld

Citat:
Jonas Anderssons bil stod på flaket till en bärgningsbil, lagligt parkerad, när den blev lappad.
Q-park menar att Jonas ljuger och säger sig ha bevis på att bilen stod fel. Men bilderna vägrar företaget lämna ut.

...

Böterna som Jonas fått är på 350 kronor. Till tingsrätten har han inte råd att ta striden men han tycker att det är principiellt viktigt att ändå försöka överklaga så långt det går hos Q-park.

Bara jag som blir vansinnig när jag läser detta? Det hade varit episkt att ta kontakt med en jurist som kan hjälpa Jonas Andersson i hans fall också skramlar vi ihop till pengarna. Jag kan slänga in några hundralappar för att se Q-park gå ner
Kanske svårt att strukturera upp visserligen.

För att bättra på diskussionsunderlaget så kan jag fråga hur Q-park kan göra så här? Hänvisa till bevis som de vägrar lämna ut.. Grr..
Citera
2011-04-13, 21:47
Medlem
Olga-Reets avatar
Jag har också råkat ut för det där jävla maffiaföretaget. Att överklaga inom deras egen organisation är ungefär lika väl spenderad tid som att försöka flyga med tankekraft. Har man inte råd att ta det till tingsrätten (vad är det för jävla rättssamhälle där en sån sak kostar pengar förresten?) är det inte mycket man kan göra. Vandalisera en av deras bilar så att de i alla fall inte går plus, det är väl allt.

Nej, privata företag ska inte hålla på med såna här branscher.
Citera
2011-04-13, 21:55
Medlem
Der_Richters avatar
Jag må försvara fri företagsamhet, men privata parkeringsbolag är en jävligt tvivelaktig och maffialiknande rörelse.

Du skall känna någon i kommunen som ordnar en utförsäljning av någon liten pissig plätt som du/de kallar parkering. Köp den. Sätt upp en liten magisk låda (parkeringsautomat) och denna bit pissmark kommer börja autogenerera feta inkomster till dig resten av livet.

Sweet deal för dem.
Citera
2011-04-13, 22:09
Medlem
Erk Swedes avatar
Jag ser en lösning det är att man bevakar vissa parkeringar där det lappas ofta av rigida parkeringsvakter.
Sedan filmar man vakten ifråga och gärna följer efter honom på av stånd så man kan utröna vem det är och var han bor,och sedan fetouta på nätet,och även anmäla missförhållanden..
tycker ni jag är för hård?,knappast alternativet är att ligga med ett snipergevär och knäppa helvetet när kräket ska lappa någon bil på en besöksparkering el dyl!!
en bekant stod på besöksparkeringen hos en kompis i vintras,fick inte igång bilen när han skulle hem ,och så var det skola dagen efter så det tog ett par dagar innan han kunde hämta bilen..
fyra bötesremsor satt då på bilen,Qpark värgrade riva en enda av dom,kring 1200:-
Senast redigerad av Erk Swede 2011-04-13 kl. 22:12.
Citera
2011-04-14, 07:09
Medlem
Redors avatar
Det är alltid q-park som nämns i media och deras tvivelaktiga och sviniga sätt. Borde ingen reagera då? Det måste väl finnas någon instans/myndighet som har något att säga till om?! Ett parkeringsbolags främsta uppgift är att bötfälla felparkerade lr avgiftslösa fordon och att se till att farligt eller hindrande placerade fordon forslas bort. INTE att bötfälla för egen vinningsskull och för att man har ett minimum per dag. Bara där har q-park åsidosatt sina åtaganden och det är ju allmänt känt. Men ingen bryr sig...fint.
Citera
2011-04-14, 07:26
Avslutad
Sannolikheten att han har fått två lappar på bilen och bara noterat en innan den förflyttades till bilflaket får väl anses vara förhållandevis liten i denna samling av proffesurer, våldsverkare och förståsig-på:are?

Tänkte väl det. My bad. Varför skulle en lapplisa göra något rätt?
Citera
2011-04-14, 11:13
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Qpark är ett företag av ren ondo. De går och lappar bilar vid mindre idrottsevenemang där det är 3 timmar p-skiva och evenemanget är välkänt och håller på hela dagen. en kompis pappa fick böter av dem för han stog 9,8 meter från en korsning, vad är det för jävla idioter som jobbar på Qpark?
de måste ju fan jobba på provision annars skulle de inte hålla på som de gör, jävla maffia verksamhet.
Citera
2011-04-14, 19:29
Medlem
Redors avatar
Kanske dags för Uppdrag Granskning att granska parkeringsbolagen. Kan dem granska telekombolag så nog fan borde dem kunna lägga näsan i blöt hos parkeringsmaffian, finns nog mkt gott att hitta där..
Citera
2011-04-14, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
de måste ju fan jobba på provision annars skulle de inte hålla på som de gör, jävla maffia verksamhet.

Så är det : http://www.nyhetskanalen.se/1.1993435/2011/01/27/parkeringsbolag_fuskar_med_boter
Citera
2011-04-14, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Att överklaga inom deras egen organisation är ungefär lika väl spenderad tid som att försöka flyga med tankekraft.

Nej, privata företag ska inte hålla på med såna här branscher.

Bra tips: Om du har fått p-bot av q-park bredvid ditt hus exempelvis ring aldrig q-park, det är det dom vill att man ska göra. Dom kommer bara skrämmas med hur viktigt det är betala p-boten.
Du ska göra det dom absolut inte vill.

Ring din fastighetsägare , förklara att du betalar för lägenheten t ex och att du skulle lasta av/på whatever. Fastighetsägarna är mycket tillmötesgående. Det kommer att sluta med att din fastighetsägare får själv sitta i deras idiotiska kö i telefonen och q-park kommer ALDRIG NEKA fastighetsägaren= deras uppdragsgivare att ta bort en kontrollavgift.

Win-win dels blir fastighetsägare förbanad över deras telefon köer ( även om det är sekreterare som får göra det) och inser vilket idiotisk bolag dom anlitat. Dels får q-park det "hett om öron" och du behöver inte betala avgiften.

Är det däremot centrum anläggning är det rätt meningslöst om du inte äger butik där. Har själv sett idoter till butiksägare försöka snacka med p-vakten om att ta bort böter. När det enda dom behövde göra var att ringa fastighetsägaren dom hyr lokalen av.

Kan rekommendera att läsa q-parks vakt egna berättelse: https://www.flashback.org/t1508013

Upp till kampen mot deras egendom !
Citera
2011-04-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
en kompis pappa fick böter av dem för han stog 9,8 meter från en korsning, vad är det för jävla idioter som jobbar på Qpark?
Det tvivlar jag på, för Qpark får inte utfärda kontrollavgifter när det gäller korsningar, dom får bara utfärda kontrollavgifter på privat område när det gäller parkering tillåten och parkering förbjuden.

Om nu inte Qpark sköter den kommunala parkeringsövervakningen här, men det tvivlar jag på.
Senast redigerad av Cygnus-X 2011-04-24 kl. 13:01.
Citera
2011-04-24, 22:44
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Det tvivlar jag på, för Qpark får inte utfärda kontrollavgifter när det gäller korsningar, dom får bara utfärda kontrollavgifter på privat område när det gäller parkering tillåten och parkering förbjuden.

Om nu inte Qpark sköter den kommunala parkeringsövervakningen här, men det tvivlar jag på.
kollade och det var något kommunalt dito. Qpark är dock fortfarande ondskan, de skottar parkeringar på vintern för att se om ett däck står lite fel när det är omöjligt att se markeringar och det ändå inte gör något då alla bilar hamnar lite fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in