Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Länken blev fel, skulle vart till prognosen för marknadsföring, det stod enkelt att marknaden såg svår ut nu och på en 10 års period. Du krigar för få jobb med väldigt många som då kanske har gått på betydligt mer eftertraktade skolor än Jönköpings Högskola.
KTH
CHALMERS
UPPSALA
LINDKÖPING
med flera
Och glöm inte sen bort alla som har erfarenheter och är arbetslösa. Men det är klart nätverkar du i 3 år på skolan och fixar mycket kontakt i arbetslivet så kanske det går ändå, men det blir ett tufft jobb.
Det menar jag

Okej, då förstår jag.
Men handen på hjärtat, för vilken yrkesgrupp ser prognoserna positiva ut egentligen? Bortser man från IT-tekniker, systemvetare m.m så ser det ju mörkt ut överallt, inte sant?
Jag har tidigare studerat lite på Berghs för att få någon sorts försmak av vad det kan tänkas innebära, och dessutom praktiserat en del på en reklambyrå, så jag tror att jag står ganska stadigt. Jag har även funderat i banor av inköpare, och med ett annat stort intresse och kunskap av och om kläder så tror jag att mina chanser att ta sig in där kan vara ganska goda.
Nu var det inte heller just Jönköping (sic) jag är intresserad av, jag skrev bara i den här tråden för att inte behöva skapa en ny.
Så dessa prognoser tar jag allt med en nypa salt, men som alltid, tack för heads up, i alla fall!
Men hur som haver, har ni något bra tips om var i Stockholm man som nybörjare kan studera något sådant här? Vad som helst, släng ut vad ni har! Min far gick något liknande på ABF, men det var på stenåldern och de verkar inte erbjuda något liknande idag.