Nej det tycker jag inte att det är. Däremot så är det i mitt tycke FEL att sälja till en 16 åring (omoraliskt är ett ord jag egentligen tycker väldigt illa om) då så unga personer inte bör bruka droger.
Man kan ju säga att om en 16 åring säljer narkotika så är det samhället som det är fel på, om man nu ska peka finger på något som är fel.
Hm, jag skulle nog se det som omoraliskt att stödja en kriminell verksamhet där de kriminella är såpass unga. Det kan leda till att dom ger sig på grövre brott och letar sig ner i skiten.
Hm, jag skulle nog se det som omoraliskt att stödja en kriminell verksamhet där de kriminella är såpass unga. Det kan leda till att dom ger sig på grövre brott och letar sig ner i skiten.
Men om man vi ska använda oss av "det kan leda till" argument, kan inte ditt handlande se till att denna 16åring tjänar mer pengar vilket leder till att den slipper ge sig på grövre brott då den kan bevara en önskad livsstil ändå
Varför tycker så många att det är okej att köpa och inte sälja till en 16 åring? Dom flesta 16 åringar som säljer droger röker nog förmodligen själv och när du köper av dem så förser du personen med pengar att köpa mer droger för.
Varför tycker så många att det är okej att köpa och inte sälja till en 16 åring? Dom flesta 16 åringar som säljer droger röker nog förmodligen själv och när du köper av dem så förser du personen med pengar att köpa mer droger för.
Vad är det som säger att han MÅSTE bruka droger? Jag har personligen sålt amfetamin förr i tiden utan att då bruka droger alls.
Han kommer sälja till någon annan även fast du inte handlar, så why not. Fast är väl av såna man får 4.6or för 600 och av den anledningen inte handlar? Men rent moraliskt så är det bara köra.