2011-04-13, 20:56
Medlem
SkogenSugers avatar
Den här frågan kräver väll knappast nån bakgrundsinformation.

Är det omoraliskt att köpa knark av en 16 åring?

Är vissa droger okej?

Finns det förmildrande eller förvärrande omständigheter?

Varsågod och diskutera.
Citera
2011-04-13, 21:00
Medlem
Att köpa av? Varför skulle det vara det? Om något skulle kunna vara omoraliskt skulle det väl i så fall vara att sälja till en minderårig?
Citera
Medlem
Wertyms avatar
Jag ser det som en "win win situation."
Citera
Medlem
clezs avatar
Det är väl upp till var och en vad man anser omoraliskt!

jag skulle då inte gjort det!
Citera
2011-04-13, 21:01
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Nej det tycker jag inte att det är. Däremot så är det i mitt tycke FEL att sälja till en 16 åring (omoraliskt är ett ord jag egentligen tycker väldigt illa om) då så unga personer inte bör bruka droger.

Man kan ju säga att om en 16 åring säljer narkotika så är det samhället som det är fel på, om man nu ska peka finger på något som är fel.
Citera
2011-04-13, 21:02
Medlem
PacmanSwes avatar
Hm, jag skulle nog se det som omoraliskt att stödja en kriminell verksamhet där de kriminella är såpass unga. Det kan leda till att dom ger sig på grövre brott och letar sig ner i skiten.
Citera
2011-04-13, 21:09
Medlem
SkogenSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Hm, jag skulle nog se det som omoraliskt att stödja en kriminell verksamhet där de kriminella är såpass unga. Det kan leda till att dom ger sig på grövre brott och letar sig ner i skiten.

Men om man vi ska använda oss av "det kan leda till" argument, kan inte ditt handlande se till att denna 16åring tjänar mer pengar vilket leder till att den slipper ge sig på grövre brott då den kan bevara en önskad livsstil ändå
Citera
2011-04-13, 21:13
Medlem
SkogenSugers avatar
Varför tycker så många att det är okej att köpa och inte sälja till en 16 åring? Dom flesta 16 åringar som säljer droger röker nog förmodligen själv och när du köper av dem så förser du personen med pengar att köpa mer droger för.
Citera
2011-04-13, 21:17
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogenSuger
Varför tycker så många att det är okej att köpa och inte sälja till en 16 åring? Dom flesta 16 åringar som säljer droger röker nog förmodligen själv och när du köper av dem så förser du personen med pengar att köpa mer droger för.
Vad är det som säger att han MÅSTE bruka droger? Jag har personligen sålt amfetamin förr i tiden utan att då bruka droger alls.
Citera
2011-04-13, 21:20
Medlem
SkogenSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Vad är det som säger att han MÅSTE bruka droger? Jag har personligen sålt amfetamin förr i tiden utan att då bruka droger alls.

Det finns ingenting som säger att han MÅSTE bruka droger. Men tror du dom flesta 16åringar som säljer droger brukar själv eller inte?
Citera
2011-04-13, 21:23
Medlem
CoopColas avatar
Han kommer sälja till någon annan även fast du inte handlar, så why not. Fast är väl av såna man får 4.6or för 600 och av den anledningen inte handlar? Men rent moraliskt så är det bara köra.
Citera
2011-04-13, 21:23
Medlem
Det är ju vanligt att det är barn under 15år som säljer åt gäng nu så att köpa av en 16åring är väl bättre men helt sinnessjukt att det är så ändå.

Skulle själv aldrig köpa av sådana eller fixa till dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in