Citat:
Ursprungligen postat av
cleolina
Sen: jag vet att det är dåligt uppförande av mig men likväl: hennes hår. Vad håller hon på med? Det som var så himla vackert i den naturligare, lite mörkare färgen, tjockt och välmående. Nu missfärgat, helt fel nyans för hennes hy och ögon, slitet, tunt och tuperat till conehead på bakhuvudet. VARFÖR gör hon det!? Har inte sett någon någonsin som kammar sig till ett conehead.
Hon hade ett helt underbart hår, som Sofia, Dixdöttrarna och många danska influencers bara kunde drömma om. Varför ser hon upp till dem när det gäller håret när det är de som borde avundas henne hennes svall? Ja, inte nu längre, dock. Så trist att paja ens USP:s.
Nu var det längesen jag läste Elsas blogg, men har för mig att hon sagt att hon har ”mycket hår men tunna strån” eller liknande. Rimligt att åldern och viktminskningen har resulterat i färre strån och kanske även lättare slitage/breakage. Hon verkar också bleka håret nu, vilket gör håret tunnare och skörare till skillnad från färgning som bygger på lite. Att det såg tjockare ut förr är nog alltså en kombination av ungdom, många lager färg samt styling (hon lade det på spolar va?)
Vet inte vad du menar med conehead pga att jag som sagt inte läser bloggen längre, men föreställer mig att håret antagligen glesat ur på sidorna och hjässan först (vanligt) och att den lilla volym som finns kvar alltså är lokaliserad just till bakhuvudet. Sen får man ta sig en titt på hennes mor och se vilka gener som påverkar hennes hår. Det är nog rimligt att det inte kommer vara tjockt hela livet. Kanske lika bra att omfamna en ny look då, om hon inte ska hålla på med löshår, transplantat eller peruker.