2026-03-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hahahaha detta var det roligaste jag läst. Vem lägger INTE kläder på matbordet? Och datorn dräller väl runt lite överallt? Min dator ligger på en hög med böcker på köksbordet just nu. Och tvätten ligger på matsalsbordet. Det var ju det mest diskbänksrealistiska Elsa skrivit.
Håller inte med. Lägga datorn på en klädhög när man ska jobba är bara konstigt. Men i Elsas fall beror det troligtvis på för litet köksbord.
Citera
2026-03-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Jag reagerade även på att hon ska ut för första gången i år, förutom hennes egna fest. Vad menar hon med att gå ut? Jag tycker ju att hon är ute med väninnor var och varannan dag och dricker vin och äter middag. Är inte det att gå ut?
Ja,äter man ute på lokal och hänger på barer så är det att gå ut.Hajar inte riktigt vad hon menar med att "gå ut"?
Citera
2026-03-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ja,äter man ute på lokal och hänger på barer så är det att gå ut.Hajar inte riktigt vad hon menar med att "gå ut"?

Nä, jag är för vardaglig för att fatta. Om jag är ute på kvällstid med vänner och äter middag och dricker vin så kallar jag det att gå ut. Men det är ju vardag för Elsa med bihang så jag antar att det måste vara någon som anordnar en stor fest?
Citera
2026-03-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Nä, jag är för vardaglig för att fatta. Om jag är ute på kvällstid med vänner och äter middag och dricker vin så kallar jag det att gå ut. Men det är ju vardag för Elsa med bihang så jag antar att det måste vara någon som anordnar en stor fest?

Allt som vi andra anser vara lite extra är vardag för den ständigt arbetande hårt presterande Elsa.
Citera
2026-03-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hahahaha detta var det roligaste jag läst. Vem lägger INTE kläder på matbordet? Och datorn dräller väl runt lite överallt? Min dator ligger på en hög med böcker på köksbordet just nu. Och tvätten ligger på matsalsbordet. Det var ju det mest diskbänksrealistiska Elsa skrivit.
Jag skulle aldrig lägga kläder på köksbordet. Ligger däremot nytvättade kläder på soffan eller (bäddad) säng för att vika dom där, sedan raka spåret in i garderoberna.
Citera
2026-03-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Jag skulle aldrig lägga kläder på köksbordet. Ligger däremot nytvättade kläder på soffan eller (bäddad) säng för att vika dom där, sedan raka spåret in i garderoberna.
Exakt, har högar av tvätt i soffan o fåtöljer. Men aldrig på köksbordet . Varför måste Elsa ens skriva om det. Bloggtorka!
Citera
2026-03-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Lyssnar inte på hennes blogg. Har inte obegränsat med tid. Jag syftar på hur hon sköter kontakten med ”fans” och att hon har dialog med dem till skillnad mot Beijer som beter sig divigt och knappt svarar alls utom på kritik som hon gärna tillåter sina läsare dreva mot för hennes räkning. Elsa däremot syns medveten om vilka hon har att tacka för framgång och stadig lön medan Sandra beter sig bortskämt och snålt och tar klicken för givna. Elsa frågar också då och då vad läsarna vill se mer av medan Sandra verkar totalt ointresserad.
Sandra har tillräckligt bra självförtroende för att inte bry sig om hon verkar vara dryg ibland. Men jag hör till dem som fått svar på dm från henne (restips). Och har blivit "refuserad" på Elsas blogg.
Citera
2026-03-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Sandra har tillräckligt bra självförtroende för att inte bry sig om hon verkar vara dryg ibland. Men jag hör till dem som fått svar på dm från henne (restips). Och har blivit "refuserad" på Elsas blogg.

Jag baserar som sagt mitt uttalande på hur deras respektive kommentarsfält ser ut inte på huruvida just du fått svar på dm eller inte.
Citera
2026-03-04, 20:22
Medlem
Citat:
Du får nog läsa det jag skrev igen.

Citat:
Jag baserar som sagt mitt uttalande på hur deras respektive kommentarsfält ser ut inte på huruvida just du fått svar på dm eller inte.

Nja, du skrev om "kontakten med läsare". Och att Sandra är "för fin för att interagera med sina läsare". Det finns liksom fler sätt att interagera än i kommentarsfältet och att endast basera ditt uttalande från det är lite klent.
Citera
2026-03-04, 20:23
Medlem
Elsa framstår kanske trevligare i kommentarsfältet för att hon svarar på mycket svammel och fjäskande medan Sandra bara låter det ligga. Sandra kan vara lite onödigt snäsig ibland om hon tycker nån är oskön men det går ju inte att jämföra med Elsa eftersom hon inte släpper igenom nåt som inte är hyllningar haha! Elsa är nog smärtsamt medveten om att hon inte har så värst mycket att falla tillbaka på om statistiken går ner, framför allt inte gällande inkomst. Sandra har mycket större karriär vid sidan av och är nog mer ”take it or leave it” medan Elsa känner att hon måste ha kvar sina fans om hon ska gå runt.
Citera
2026-03-04, 21:16
Medlem
[quote=Fridafogel99|94450631]
[/
Citera
2026-03-04, 21:17
Medlem
Citat:

Jag delar helt enkelt inte din uppfattning, och den baseras förstås inte enbart på min egen erfarenhet. Utan också genom att läsa deras inlägg och kommentarsfält. Mitt eget exempel är ett bland flera exempel som talar emot din uppfattning. Men vi får förstås ha olika uppfattningar, diskutera kan man ju göra ändå. Utan att vara nedlåtande mot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in