Citat:
Ursprungligen postat av
SomersetMum
Dagens inlägg från Gotland, jag blir utbränd av att bara läsa. På en dag besöker dom tre olika stränder, fikar två gånger, går på självplock, plockar äpplen, mustar äpplen, packar bilen full av äppelmust, lagar egen potatisgratäng av egenskördade potatisar och lägger pussel (tre bitar sen bild ) och allt fotas hela tiden. Får stressutslag och en gnagande känsla av att det mesta händer för att just dokumenteras. Att ha ett jobb, eller leva med någon, där allt i livet kan bli en bild eller ett innehåll det måste vara jordens straff.
En filosofisk tanke, om man besöker en strand utan att ta en bild, har man ens varit där då?
Håller verkligen med, jag blev också helt utbränd av inlägget. Plus att det känns så fake och tillgjort. Lev livet istället! Så pretto att plocka äpplen i kjol. Ju mer jag läser dessa bloggar, desto mindre vill jag själv dela med mig av mitt liv på sociala medier. Sandra delar ju iaf lite verkliga saker, typ ångest över föräldrarollen, stress med jobbet, saker som händer med pojkvän, etc. Elsa delar aldrig en enda riktig känsla eller något som inte är perfekt. Hennes jönsiga svammel om föräldrarnas skilsmässa och mellanbarn är ju även det perfekt tillgjort.