Citat:
Ursprungligen postat av
AdlerSaddler
Jag vill ändå tro att alla har fallenhet för något. Elsas egna talanger skulle nog bli tydligare om hon slutade pleasa och gick mer på sin egen passion. Nu får man intrycket av att hon är en kameleont, utan egen kärna.
Tänker på hur väl hon hade positionerat sig som expert på vintagemode, innan klimatkrisen kom på allas läppar. Men istället för att lita till det alierade hon sig med Wood och plötsligt antog Elsa en helt annan person, ton och stil. Nu ser hon upp till Ellen Dixdotter. Vars kök i huset på Österlen hon kopierade rakt av i lgh på Mosebacke. Nu går hon också runt i Marlene-Birger-sponsrade kläder och inreder med Cappellen-mattor och lagar rustik mat á la Matateljén…. Hon har mao övertagit Sofias girl crush.
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2020/03/10/forvirrande-likheter-och-svar-om-elsa-billgrens-kok/
Elsas relation till Sofia påminner om den till pappan. Trånande och självutplånande.
Ja men verkligen, tror också att Elsa har alla förutsättningar att skapa något eget, men det verkar som hon känner sig vilsen och samtidigt enormt brydd över hur andra uppfattar henne.
Det är nog därför som drömmen om att bli kostymör eller scenograf ofta poppar upp i hennes blogg, det skulle faktiskt vara en bana där hon inte följer tätt i någon annans fotspår. Och jag tror att hon skulle bli bra på det, även om hennes estetik verkar en smula begränsad i dagsläget.
Men jag antar att man även inom dessa branscher kan nischa sig?
Och side-note om Sigge: Kan bara hålla med föregående, vilken kejsarens nya kläder till ”konstnär” och ”formgivare” som kan surfa sig till nån slags framgång genom sin kändisfamilj. Hans speglar är minst lika meningslösa/ointressanta som hans tavlor.