Var på väg hem från gymmet i söndags i spöregn när jag lyckades halka på en hal betongtrappa. Landade på vänster sida och tog emot hela tyngden med svanskotan & vänster arm/skulderblad.
Gjorde riktigt ont, och jag hade stora problem att ta mig upp efteråt (men är tacksam över att jag inte slog i bakhuvudet!). Har varit hos doktor & röntgat, inget är brutet. Överarmen och axeln är fortfarande riktigt ömma så här tre dagar senare, men bortsett från ett par riktigt blaffiga blåmärken (typ 1dm vardera i omkrets) så känns benen helt okej.
Doktorn ordinerade vila, och självklart tänker jag inte belasta min arm eller axel tills den känns helt läkt. Däremot skulle jag hemskt gärna vilja börja träna ben igen. Löpning känns rätt uteslutet, då det helt enkelt gör för ont med blåmärkena. Men ett lättare ben-styrkepass borde väl vara okej eller? Och cardio där jag kan hålla överkroppen hyfsat still, typ sittande cykel?
Så länge jag känner att det inte gör för ont borde det väl inte vara skadligt? Eller är det verkligen så att hela kroppen borde befinna sig i viloläge för att så snabbt som möjligt läka?
Har träningsabstinens...