Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-24, 11:02
  #2413
Medlem
Vad är poängen med att de ska lära sig säga "Hörrödudu", "Hejsan, Hejsan" och andra uttryck som knappt någon svensk använder? Är det Anders Lundins egen idé?
Citera
2016-10-24, 11:10
  #2414
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nja jag såg inte hela programmet, men när han pratade om svensk säkerhet, Safety, så uttalade han det som det skrivs "sejfeti" fast det ska uttalas "sejfti". Lät riktigt bonnaktigt.


Jo, men jag sa inte att han pratade perfekt engelska. Poängen var att den var betydligt bättre än föregående år
Citera
2016-10-24, 12:19
  #2415
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Vad är poängen med att de ska lära sig säga "Hörrödudu", "Hejsan, Hejsan" och andra uttryck som knappt någon svensk använder? Är det Anders Lundins egen idé?
Ja det låter som uttryck hämtade ur pilsnerfilmer från 40-talet.
Citera
2016-10-24, 12:23
  #2416
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Vad är poängen med att de ska lära sig säga "Hörrödudu", "Hejsan, Hejsan" och andra uttryck som knappt någon svensk använder? Är det Anders Lundins egen idé?

Ja det hade varit bättre om de fick lära sig lite modernare fraser, som "överåriga barn", "eu-migrant" och "rasifierad".

Tyckte första avsnittet var för jävla segt. Synd då detta brukar vara ett av få bra program på SVT.
Citera
2016-10-24, 23:52
  #2417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Orkar inte ens kommentera transvestiten men som så ofta förr så känns det bra att inte betala licenspengar. I övrigt verkar det vara många sköna typer med där jag spontant håller på skäggmurveln. Äkta viking som hittat hem..

Svt ska i alla fall ha heder för alla läckra fruntimmer de levererar till programmet säsong efter säsong. Är svårt förtjust i den där gapiga saken med stora lökar som ser ut som om hon somnat i solariet. Skicka henne till teameffort så ska hon få sig en anständig sightseeing i Kungliga Hufvudstaden..

De äldre kvinnorna samt den halt flitskalliga mannen i glasögon kommer det säkert bli rehjäla bråk med de yngre och transan med, de klippte bort när de såg Fucking Åmål och genast visade sig den flitskalliga glasögonmannen vara en rejäl idiot, och den platina blonda 40 åriga kvinnan med långt hår visade sig rejält dryg som vill gömma undan verkliga problem med Förljugen feelgood, knappast några de andra kommer sakna om de åker ut.
Den halvt flintskalliga skapade rejäla problem för lag Gul i går när han tydligen fattar trögt, väldigt trögt, så han är nog ett riktigt sänke.
Citera
2016-10-26, 22:00
  #2418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Plastic padding damen gör mig mest irriterad.
Vettigast enligt mig verkar baskerkillen vara.
Sedan är det givetvis svårt att dra några större slutsatser efter ett enda avsnitt men det var kul att se dom anlända till Götet iaf. Hade dom tänkt sig för mer hade man rentav anlöpt till Amerikakajen och "skjulet" där men det var väl lättare mer centralt.

Ja, jag skrattade när jag såg " Plastic padding damen "
När jag såg henne första gången tänkte jag: något stämmer inte.
Sedan kom det fram: han hade bytt kön. Förklarade saken.
Nu blir det mer spännande...
Citera
2016-10-27, 05:28
  #2419
Medlem
Funkydudes avatar
Lite kul ändå att man "avslöjar" den transsexuella efter att denna synts fem sekunder i bild. Såg programmet helt utan förkunskaper (nåja, det är ju SVT så chansen att en sådan skulle dyka upp förr eller senare i en säsong är ju hög) och såg samt hörde direkt att det inte var en riktig kvinna. Räckte med att hon öppnade munnen och sågs i bild under den korta inledande förklaringen till varför de är med i programmet så var jag i alla fall 95% säker vilket väl inte bör vara ett bra betyg för någon som bytt kön. Särskilt inte när vi snackar 60+are som rent allmänt kan se ut lite hur fan som helst

Nåväl. Av någon anledning dör alltid mitt intresse under säsongerna. Är nog bara en säsong jag sett från start till mål så att säga, även om jag brukar tycka det är kul när det börjar. Är ju väldigt mycket samma sak. De besöker, för oss svenskar, rätt ointressanta ställen och lär sig halvseriös svenskkunskap av Anders. Behållningen ligger ju i att se hur de reagerar på denna information men alldeles för mycket av programtiden fylls ut av tävlingar samt snack inför dessa... Varje deltagares individuella "skattkista" är också rätt slentrianmässig. Knappast kioskvältarinformation som döljer sig där för en utomstående. "Det var fattigt och man sökte lyckan i Amerika. De var tolv syskon men åtta dog", så kan väl den biten sammanfattas. Ofta åker dessutom de roligaste/mest intressanta deltagarna ut tidigt.

Men kommer kolla även denna säsong, åtminstone inledningsvis Någon favorit har jag inte hunnit skaffa mig än. Men snubben med skägg verkade skön fast något efterbliven kanske.
__________________
Senast redigerad av Funkydude 2016-10-27 kl. 05:54.
Citera
2016-10-27, 07:11
  #2420
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, jag skrattade när jag såg " Plastic padding damen "
När jag såg henne första gången tänkte jag: något stämmer inte.
Sedan kom det fram: han hade bytt kön. Förklarade saken.
Nu blir det mer spännande...

Plastic Padding damen, är inte det den blonda botoxolyckan? Den du syftar till är väl bara den vanliga, av SVT, inkvoterade henolyckan?
Citera
2016-10-27, 12:55
  #2421
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Plastic Padding damen, är inte det den blonda botoxolyckan? Den du syftar till är väl bara den vanliga, av SVT, inkvoterade henolyckan?

Korrekt. Precis så menade jag.
Henolyckan är ju inte irriterande på det sättet och fullständigt väntad deltagare i SVT.
Citera
2016-10-27, 18:09
  #2422
Avstängd
Stukatjs avatar
Steven diggar jag. Han kunde hamnat riktigt snett där i ungdomen med alla tunga motgångar som drabbade honom, men istället för att låta ilskan dra ner honom i skiten använde han det som redskap och började med MMA. All respekt till folk som inte ger upp!
Citera
2016-10-30, 18:31
  #2423
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Plastic padding damen gör mig mest irriterad.
Vettigast enligt mig verkar baskerkillen vara.
Sedan är det givetvis svårt att dra några större slutsatser efter ett enda avsnitt men det var kul att se dom anlända till Götet iaf. Hade dom tänkt sig för mer hade man rentav anlöpt till Amerikakajen och "skjulet" där men det var väl lättare mer centralt.
Jag gillar också honom. Jason heter han och han är årets bög.
Jajamän, jag trodde som de flesta här att Erik-Erika var årets enda representant åt det hållet, men lo and behold! I år har man alltså lyckats få med en bög som är totalt icke-stereotypisk. Inte ett spår av Troy Bankford där inte, för er som minns honom.

Jason är intervjuad i veckans QX (eller vad den nu heter?- gaytidningen) Han säger ungefär att han berättar att han är bög om någon frågar men inte annars och verkar inte tycka det är något att göra sak av.
__________________
Senast redigerad av JaneMarple 2016-10-30 kl. 18:38.
Citera
2016-10-30, 20:15
  #2424
Medlem
irrblosss avatar
Tycker den skäggige kocken verkar mest jordnära och mest nöjd, så jag hoppas på honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback