• 2
  • 3
2004-09-25, 21:54
Medlem
Carpe Diems avatar
Tändargas är helt lagligt, vem som helst kan köpa det var som helst. Tyvärr tror en del att det därför är ofarligt.
Citera
2004-09-25, 21:57
Medlem
Kapten Klännings avatar
Den svenska alkoholpolitiken har skördat ännu ett offer....
Citera
2004-09-25, 22:14
Medlem
KaZibers avatar
Tycker det är idiotiskt med tändargas. Vad som helst är väl bättre än tändargas.
Citera
2004-09-25, 22:25
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getttosmurf
Tjejen skulle säker också ha valt heroin ( eller nån annan tervlig drog ) om hon hon hadde samma kontakter (Läs Kranar ) som dig.... men det kan ju vara så att hon till och med hadde svårt att få tag på alkohol

Butangas ger säkert en liknande effekt som många söker , en stunds flykt från verkligheten (och det går att köpa i alla tobaksaffärer ) .. även om den är kort.

Som vanligt så har jag o nyblad olika åsikter Förutom i en tråd
hur det nu gick till.

Om jag utrycker mig så här då.

Jag skulle hälldre dricka T-röd, tjata på någon äldre kompis att köpa folköl, slå av mig själv armen lr åka in till akuten och spela akut njursten för att få några opiater utskrivna än att boffa gas!!

Är du NÖJD nu då??¿¿??
Citera
2004-09-30, 02:24
Bannlyst
Waaaaaa

SNÄLLA SVARA SNABBT!

VAD STÅR "fd" för i din rubrik.. håller på att dö!
MÅSTE VETA!!!
Citera
2004-10-16, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lim)E(miL
SNÄLLA SVARA SNABBT!

MÅSTE VETA!!!

svaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aa
Citera
2004-10-16, 15:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lim)E(miL
SNÄLLA SVARA SNABBT!

MÅSTE VETA!!!
Det står för "före detta"... Tråden hette för "fan vad hemskt" men Tim Hedlund ändrade trådens namn till "flicka avled av tändargas"...
Citera
2004-10-16, 17:18
Tja, det ända jag kan säga är att tändargas är farligt. Likaså bensin och andra lösningsmedel, även ether (även om jag brukat detta själv ibland ). Den största risken är kvävning pga. syrebrist, men en del av lösningsmedlet tas upp av alveolerna i lungorna och förs in i blodet;

Tändargas = Liten påverkan
Bensin = Medelstor påverkan
Ether = Stor påverkan
Halothan = Mycket stor påverkan

Samtliga medel dödar hjärnceller, men ju högre påverkan ämnet har, desto mindre mängd krävs för att man ska få ett rus, och anses därför mildare. Ether o Kloroform stod med i FASS som anestetika för ett tag sedan (dock ej registrerat som läkemedel, endast i ATC-registret). Halothan används fortfarande samt några andra potenta halogenerade kolväten. Men man har mer o mer gått över till intravenösa anestesimedel, som endast söver ner en.
Citera
2006-01-16, 03:27
Medlem
CokeRushs avatar
Lite lustigt att man läser detta på flashback.

Jag kännde faktiskt flickan som dog!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in