• 2
  • 3
2011-08-22, 12:59
Medlem
Bor ovanför en Restaurang borde fan gå ner å fråga vad dom ska ha för betalt för en kall låda mat när dom stänger lär ju kastas en del av "dagens lunch".

Skulle nog kunna tänka mig betala 100:- / två portioner så jävla trött på att laga mat
Citera
2011-08-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Fel igen. Vem fan blir mätt på tre ostburgare?
Mycket mer mat i en kebab i pita skulle jag säga.

I princip alla? Med tanke på att tre cheeseburgare ger 900kcal torde det vara mer mättande än nästan vilken normal lunchportion som helst.
Citera
2011-08-22, 18:10
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
I princip alla? Med tanke på att tre cheeseburgare ger 900kcal torde det vara mer mättande än nästan vilken normal lunchportion som helst.
Okej?
Blir du mätt av tre cheese? Inte jag iaf. Det är väl ingen lunch?

200 gram socker ger 800 kcal. Kanske ska börja käka det till lunch? Svinbilligt ju.
Citera
2011-08-22, 18:20
Medlem
Citat:
Okej?
Blir du mätt av tre cheese? Inte jag iaf.

Har aldrig försökt. Blir du mätt av en vanlig meny på McD? Är det du eller de som blir mätta på menyerna som är avvikande?

Citat:
Det är väl ingen lunch?

Ingen lunch som i kontexten "ingen fullvärdig måltid"? Möjligt. "Ingen lunch" som i "ingen kan bli mätt av det där"? Knappast. En Big Mac & Co med vanlig cola som dricka innehåller nästan exakt lika mycket energi som tre cheeseburgare (500+105+300 vs 300x3 kcal). Tror du att det finns någon anledning till att menyerna på snabbmatsrestauranger är som de är? Måhända beror det på att menyernas storlek och energiinnehåll överensstämmer med kundmajoritetens behov och förväntningar på en måltid?

Citat:
200 gram socker ger 800 kcal. Kanske ska börja käka det till lunch? Svinbilligt ju.

Kanske det. Fast nu är det ju inte direkt så att cheeseburgare består av enbart socker. Om något så har enbart burgarna bättre näringssammansättning än hela McD-menyer. 3 Cheeseburgare ger 48g protein, 90g kolhydrater, 39g fett 4,8g salt. Vad du tycker dig kunna bli mätt på får stå för dig, men du kan fan inte argumentera för att näringsvärden som dessa inte skulle utgöra fullgod energikälla för en måltid för folk med energibehov liggandes i ett intervall inom ett par standardavvikelser från genomsnitt.
Senast redigerad av Tjaeng 2011-08-22 kl. 18:24.
Citera
2011-08-22, 18:30
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Har aldrig försökt. Blir du mätt av en vanlig meny på McD?
Ja, lätt. Men enbart tre cheese? Tveksamt.
Citat:
Ingen lunch som i kontexten "ingen fullvärdig måltid"? Möjligt. "Ingen lunch" som i "ingen kan bli mätt av det där"? Knappast. En Big Mac & Co med vanlig cola som dricka innehåller nästan exakt lika mycket energi som tre cheeseburgare (500+105+300 vs 300x3 kcal). Tror du att det finns någon anledning till att menyerna på snabbmatsrestauranger är som de är? Måhända beror det på att menyernas storlek och energiinnehåll överensstämmer med kundmajoritetens behov och förväntningar på en måltid?
Precis det jag menar.
Klart som fan man kan stå sig på tre cheese, givetvis.
Men man hade ju knappast mått bra, och varit på tårna.
Citat:
Kanske det. Fast nu är det ju inte direkt så att cheeseburgare består av enbart socker. Om något så har enbart burgarna bättre näringssammansättning än hela McD-menyer. 3 Cheeseburgare ger 48g protein, 90g kolhydrater, 39g fett 4,8g salt. Vad du tycker dig kunna bli mätt på får stå för dig, men du kan fan inte argumentera för att näringsvärden som dessa inte skulle kunna utgöra fullgod energikälla för en måltid.
Menar inte att cheese bara innehåller socker, absolut inte.
Jag menar bara att du räknar kalorier som något bra, mättande och energirikt.
Vilket kalorier i sig inte är.
Då gjorde jag bara jämförelsen, rent kalorimässigt.

200 gram socker innehåller 800 kcal.
3 cheeseburgare innehåller 900 kcal.
Samma energivärde? Mättnad?
Citera
2011-08-23, 15:20
Medlem
Baguette och en förpackning aioli/skagen/valfri röra blir man mätt av. Med liten dricka landar vi på under 40 pix i valfri livsmedelsaffär.
Citera
2011-08-23, 17:25
Medlem
Jimmits avatar
Nere i hötorgshallen/kungshallen har jag för mig det finns vissa ställen man kan få rätt billigt käk på.

Ligger nåt indierställe på wallingatan också som är ganska billigt, osäker på om det var under 50kr dock.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in