2011-04-12, 19:20
Medlem
Hej alla,

Jag har pratat med en person över längre tid om en ny macbook pro. i nyförpacking som jag skulle köpa från han via Payson. Saken är den att jag har använt payson förut och det har fungerat kanon med deras säkerhetsgaranti, vilket fungerar såhär:

"Med den unika Paysongarantin kan du handla tryggt på nätet. Payson håller pengarna för ett köp tills både köpare och säljare är nöjda. Paysongaranti fungerar som en neutral part som ser till att varken säljare eller köpare har både pengarna och varan samtidigt."

Jag överförde tidigare idag, 14500kr till mitt payson saldo.

Jag och säljaren kom för cirka 1 timme sen överens om 14500kr för denna dator. Jag skulle sedan logga in på mitt payson konto och skicka en förfrågan till han med paysongaranti, och därefter skulle allt vara klart, jag får hem datorn inom ett par dagar, startar upp testar så att allt stämmer, därefter godkänner jag och han får sina pengar från payson.

Det som dock nu har hänt är att när jag försöker logga in på mitt paysonkonto så kommer jag inte in, någon har bytt lösenord. Jag försöker skapa ett nytt med deras "glömt lösenord" får en länk från payson på mail men jag kommer bara till deras starthemsida när jag klickar på den.

Är ganska nervös för jag har inte godkänt någonting, och säljare undrar också vad det är som har hänt,

Kan han på något sätt ha lurat mig?, via mail, dataintrång?, keyloggers och dylikt?.

Hur går jag tillväga nu, jag har inte en aning om vart mina pengar är, om de befinner sig kvar på mitt saldo på payson, eller om någon lyckats ta sig in där och rensa.
Citera
2011-04-12, 20:42
Medlem
anre24s avatar
Vi är ingen support här. Kontakta paysons support. 08-728 93 50
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in