2002-10-21, 18:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Var i Stockholmstrakten kan man tänkas springa på "hemliga" militära byggnader, vapenföråd och liknande det som figurerade i "phreaking"? Samt vilka olika larm har dessa?
Citera
2002-10-23, 19:59
äldre konto (old)
Ej medlem
........................
Citera
2002-10-23, 20:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Mmmmm, på vapenföråden räcker det med att du sparkar på dörren för att du ska få sällskap av ett gäng ak bäväpnade stridspittar.....
Citera
2002-10-28, 20:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Var mkt spännande att åka ut och sikta med skarpladdade vapen på skitnödiga tonårskillar :roll:
Citera
2002-10-29, 00:08
äldre konto (old)
Ej medlem
de AK beväpnade stridspittar är egentligen unga värnpliktiga... nybörjare... om du gör nåt på en lite avlägsen ö så tar det ungefär 4 år innan ett gäng militär-grabbar dyker upp...
Citera
2002-10-29, 00:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Serb du vet inte vad du snackar om....
Citera
2002-10-29, 03:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Det finns grästäckta och kamoflerade flyghangarer med viggen och jas plan.
Står du utanför stängslet kan du se när de öppnar portarna och när planen lyfter och landar.

Försvaret har lumpare som tjänstgör som vakt och dessa går omkring i området eller ligger i nåt dike plus att hundförare går omkring där.
Så länge du inte går in på själva området med startbanan låter de dig vara där.

Att leta efter förråd är tråkigt och dessutom finns det inga kul grejjer där.
Tror ni seriöst att försvaret har tunga vapen och hightech liggande i obevakade gamla skit förråd? Någon bara skämtade med er.
Du kan köra in på militärt område även om de har portar och vakter, säg bara att du skall träffa nån eller fråga om din polare är inne. Vakten svarar att han inte vet och du kör in för att kolla om du hittar honom. Finns massor av kul att se. Så länge du inte snor något eller förstör är det ingen som bryr sig.
Citera
2002-10-29, 07:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har hört från flera håll att försvaret inte kan hålla koll på sina vapen. Det har bl.a. att göra med att de inte har en budgett som tillåter personal som bevakar vartenda vapenföråd dom har i ödemarken. Andelen årligen värnpliktiga har skurits ned.
Att dessutom vartenda vapenföråd skulla ha säkerhet som gör inbrott praktiskt omöjligt för dom flesta, rörelsedetektorer, trycksensorer, etc, är inte troligt, återigen av ekonomiska skäl.
Citera
2002-10-29, 09:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dietyman
Serb du vet inte vad du snackar om....

Joodå. Iallafall på ett ställe som jag kollade upp förut så skulle det ta minst 1timme för nån att komma. Det var på en lite avlägsen ö. Planerade med en som va värnpliktig där under den tiden.. men sen sket det sig ändå men det är en annan historia
Citera
2002-10-30, 09:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Det tar betydligt mer än en timme att kapa sig in i ett förråd. Och dessutom förvaras alla större vapendepåer numera centralt i välbevakade anläggningar och inte ute i terränglådan.
Det blev andra bullar efter Botkyrka-kuppen.
Citera
2002-10-30, 12:38
äldre konto (old)
Ej medlem
if null skrev:
Citat:
Att leta efter förråd är tråkigt och dessutom finns det inga kul grejjer där

Inget kul? Finns massa kul. När jag gjorde lumpen så hade vi något
som hette transport skydd. Dvs vi skyddade lastbilar fulla me vapen, ammo, granater mm när dom körde runt i västsverige och placera ut
dessa och om organiserade i föråden. Så personligen vet jag ett x antal
ställen där det finns kul saker att hämta.
Citera
2002-10-31, 07:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Iallafall på ett ställe som jag kollade upp förut så skulle det ta minst 1timme för nån att komma. Det var på en lite avlägsen ö. Planerade med en som va värnpliktig där under den tiden.. men sen sket det sig ändå men det är en annan historia
vad var det för larm på det ställe du kollade upp?

Citat:
Det tar betydligt mer än en timme att kapa sig in i ett förråd.

om man spränger så går det snabbt. varför skulle det ta lång tid? om man kan komma in med en metod som inte utlöser larmet och tar längre tid så spelar det ju ingen roll hur lång tid det tar.

Citat:
Inget kul? Finns massa kul. När jag gjorde lumpen så hade vi något
som hette transport skydd. Dvs vi skyddade lastbilar fulla me vapen, ammo, granater mm när dom körde runt i västsverige och placera ut
dessa och om organiserade i föråden.

vad var det för larm på föråden och vad var dom gjorda av för material?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in