2010-10-13, 21:46
Medlem
Bhopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Beer&lemonade..ja tyskarna visar upp sina perversiteter på många sätt..hua..Tyskland som annars anses som ett stort ölland..det är fanimej en myt..

Måste bara kommentera detta, trots att inlägget är 6 år gammalt... Tyskland är ett stort ölland, det vet väl alla. Och radler är faktiskt en riktigt god törstsläckare, som naturligtvis inte är tänkt som ett "substitut" för riktig öl.
Citera
2010-10-18, 16:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhopal
Måste bara kommentera detta, trots att inlägget är 6 år gammalt... Tyskland är ett stort ölland, det vet väl alla. Och radler är faktiskt en riktigt god törstsläckare, som naturligtvis inte är tänkt som ett "substitut" för riktig öl.

Jag får väl omformulera mitt 6åriga inlägg Tyskland må vara ett stort ölland kvantitativt men jag tycker att de kvalitativt har bättre rykte än de förtjänar. Visst finns det bra öl i Tyskland men de borde ha ännu mer.
Även Danmark är ett land som anses som ett ölland men de är däremot ett riktigt riktigt u-land när det gäller öl.
Citera
2010-10-18, 16:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Jag får väl omformulera mitt 6åriga inlägg Tyskland må vara ett stort ölland kvantitativt men jag tycker att de kvalitativt har bättre rykte än de förtjänar. Visst finns det bra öl i Tyskland men de borde ha ännu mer.
Även Danmark är ett land som anses som ett ölland men de är däremot ett riktigt riktigt u-land när det gäller öl.
Nja, håller inte riktigt med där. Danskarna har en del bra öl de också, men oftast inte i de vanliga butikerna i någon större utsträckning. Antalet mikrobryggerier i Danmark har vuxit stadigt de senaste åren och några har även hittat in på det svenska Systembolaget.
http://da.wikipedia.org/wiki/Mikrobryggeri
Citera
2010-10-18, 16:42
Medlem
Grymlingenns avatar
Silken jävla fråga... Men efter som du frågar så kan du väl få svar:

1: ÖL
2: ÖL
3: ÖL
4: Kyckling
5: Korvar av alla dess slag
6: Brezn (ni vet jätte kringelbrödet)

Har du ett par saker att se efter...
Citera
2010-10-18, 18:15
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nja, håller inte riktigt med där. Danskarna har en del bra öl de också, men oftast inte i de vanliga butikerna i någon större utsträckning. Antalet mikrobryggerier i Danmark har vuxit stadigt de senaste åren och några har även hittat in på det svenska Systembolaget.
http://da.wikipedia.org/wiki/Mikrobryggeri

Jo jag är medveten om det men med tanke på att Danmark alltid anses vara ett stort ölland så har de ett taskigt utbud. Men visst finns det guldkorn även i Danmark.
Citera
2010-10-18, 18:19
Medlem
stordrulens avatar
Oktooooberfeeeest! fan så härligt. Jag skall absolut planera in en riktigt stor fest tills nästa oktober!
Citera
2010-10-18, 18:59
Medlem
Lasse.Kongos avatar
Hm, vad sägs om att bjuda på öl? Kan inte förstå att inte fler tipsat om det.

Till det ölkorv och fish and chips där fisken legat i en smet med lite guiness.
Citera
2010-10-18, 19:56
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse.Kongo
Hm, vad sägs om att bjuda på öl? Kan inte förstå att inte fler tipsat om det.

Till det ölkorv och fish and chips där fisken legat i en smet med lite guiness.

Du tycker inte att det säger sig själv?
Citera
2010-10-18, 19:59
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Köp "ölstövlar" som ni dricker ur.

Sånna: http://www.vinshoppen.se/product_inf...oducts_id=1775
Citera
2010-10-18, 20:11
Medlem
Hackse eller hur fan det stavas. Grillad grislegg. Svingott!
Citera
2010-10-31, 19:44
Medlem
Bhopals avatar
Citat:
Tyskland må vara ett stort ölland kvantitativt men jag tycker att de kvalitativt har bättre rykte än de förtjänar. Visst finns det bra öl i Tyskland men de borde ha ännu mer.

Tyskland är ju helt överlägsna Danmark som ölland. Vet inte om jag tycker det finns något land som man kan kalla ett större ölland än Tyskland. Finns massor av goda sorter, och massor av lokalt bryggda öl. Även flera av de största bryggerierna i Tyskland gör ju dessutom riktigt bra öl (utan tillsatser och fusk), som t.ex. Paulaner. Borde finnas ännu mer bra öl? Ja, det kan man kanske tycka om alla världens länder.
Citera
2019-09-20, 17:04
Medlem
Maackans avatar
Oktoberfest

Skall ha fest med Oktoberfest som tema första helgen i oktober,vad kan man tänkas ha för mat till detta?
sauerkraut,bratwurst och div olika tyska korvar är givet,salta kringlor,apfelstrudel också
men vad mer i matväg är speciellt för oktoberfest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in