2011-04-12, 10:58
Medlem
Squaws avatar
Jag har förstått att man stryks från sina övriga val om man kommer in på prio 1, så frågan är bara om man ev "ostryks" från sina övriga val inför andra antagningen när man tackar nej till sitt första val (på första antagningen förstås)?
Citera
2011-04-12, 14:16
Medlem
Dr Internets avatar
Nej
Citera
2011-04-12, 14:17
Medlem
eXtremos avatar
Nein, du kan däremot göra en sen anmälan.
Citera
2011-04-12, 14:20
Medlem
Bra fråga! Vet inte om jag uppfattade den rätt, men iaf: Du kommer ju isf aldrig så långt som till andra antagningen? Tackar man nej till sitt förstahandsval är väl de lägre prioriterade valen strukna (eftersom du "kom in", eller snarare, hade kommit in, på ditt förstahandsval). Rätta mig gärna om jag har fel, men det borde vara så om det ska vara någon poäng med att rangordna efter den utbildning man helst vill läsa.

E: Var lite sen.
Senast redigerad av Edlunder 2011-04-12 kl. 14:23.
Citera
2011-04-12, 14:40
Medlem
Squaws avatar
tack för svar.

poängen med det hela var att få lite mer tid på sig att bestämma mellan två alternativ

det är detta du syftar på eXtremo?

"Återanmälan till struket utbildningsalternativ

Du kan själv återanmäla dig till de utbildningsalternativ som blivit strukna för att du antagits till högre prioriterade alternativ eller till ett utbildningsalternativ som du glömt att tacka ja till. Du kan inte återanmäla dig till ett alternativ som du strukits från på grund av obehörighet."

det borde väl innebära att man kan återanmäla sig efter första antagningen?
Senast redigerad av Squaw 2011-04-12 kl. 14:46.
Citera
2011-04-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squaw
tack för svar.

poängen med det hela var att få lite mer tid på sig att bestämma mellan två alternativ

det är detta du syftar på eXtremo?

"Återanmälan till struket utbildningsalternativ

Du kan själv återanmäla dig till de utbildningsalternativ som blivit strukna för att du antagits till högre prioriterade alternativ eller till ett utbildningsalternativ som du glömt att tacka ja till. Du kan inte återanmäla dig till ett alternativ som du strukits från på grund av obehörighet."

det borde väl innebära att man kan återanmäla sig efter första antagningen?
Ja, det kan du göra, men tänk på att återanmälningar inte behandlas av alla lärosäten och att du hamnar sist i kön. Du får också ett meritvärde beroende på hur pass tidigt du anmält dig, och inte beroende på dina studiemeriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in