2011-04-11, 21:59
Medlem
Mr_wankers avatar
Vill bara säga att det räcker med att stänga av webskyddet ni behöver inte stänga av Avast helt.
Citera
2011-04-11, 22:00
Medlem
Rootvältarens avatar
Jag har också samma problem. Avast blockar facebook, google + andra sidor. Jag gick in i Realtidsskydd/webbskydd och klickade ur "skanna webbtrafik (HTTP)". Då slutade avast att varna på allt. Jag kör så så länge och hoppas på att avast fixar sig snart.

Pz
Citera
2011-04-11, 22:01
Medlem
Minipaxs avatar
Skumt, även jag har Avast (med Chrome, Win 7) men har inte några problem som helst (peppar peppar)
Citera
2011-04-11, 22:02
Medlem
DataSpartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootvältaren
Jag har också samma problem. Avast blockar facebook, google + andra sidor. Jag gick in i Realtidsskydd/webbskydd och klickade ur "skanna webbtrafik (HTTP)". Då slutade avast att varna på allt. Jag kör så så länge och hoppas på att avast fixar sig snart.

Pz
Tack det funka
Citera
2011-04-11, 22:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
För mig så reagerar den på 7chan samt helt oskyldiga pörrbilder som legat på hårddisken i åratal.
Citera
2011-04-11, 22:05
Medlem
Mr_wankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Skumt, även jag har Avast (med Chrome, Win 7) men har inte några problem som helst (peppar peppar)

Vilken version ligger du på? Jag har 110411-1 och problemen kom efter att jag uppdaterade.
Citera
2011-04-11, 22:05
Medlem
Fick samma problem alldeles nyss. Och jag som måste logga in på banken och betala en räkning. Vågar jag göra det eller ska jag vänta?
Citera
2011-04-11, 22:07
Medlem
preben12s avatar
Har samma problem även jag. Är ett ytterst fåtal sidor som fungerar för mig, bland annat flashback då. Har inte haft några problem med Avast innan och nu när det verkar som att alla har detta problemet, så ger jag det någon dag för att lösa sig.

Får även upp samma varning när jag startar Skype.

Gjorde även en scan av datorn med Avast nu, Avast hittade 23 infekterade filer. Scannade datorn i förgår och hittade den inget alls. Hmm... Nåja, jag väntar och ser vad som händer.
Senast redigerad av preben12 2011-04-11 kl. 22:11.
Citera
2011-04-11, 22:09
Medlem
Mr_wankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Fick samma problem alldeles nyss. Och jag som måste logga in på banken och betala en räkning. Vågar jag göra det eller ska jag vänta?

Du kan nog betala utan att oroa dig för nåt, Avast som krånglar för tillfället bara.
Citera
2011-04-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvokadosKonstant
"Threat has been detected" på DN.se....
Vad händer?
Kanske skitsnackdetektorn?
Avinstallera Avast! och fixa ESET NOD32 istället.
Citera
2011-04-11, 22:12
Medlem
Bekräftat att det är ett riktigt stort globalt problem. Hela deras Facebook-sida fylls med kommentarer från folk som har problem: http://www.facebook.com/avast
Citera
2011-04-11, 22:12
Medlem
rambergsjesuss avatar
Lite småkul detta, kan tänka mig de har värsta panikattacken på Avast nu. Säkert någon rookie eller nån bakfull idiot som tabbat sig rejält. Jag kan vänta iaf..

Förresten, vad ni än gör, sätt inte igång och skanna datorn efter virus och rensa filer som Avast påstår är infekterade, då har ni inte mycket kvar sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in