Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Discovery hade jag en gång i tiden, men att bygga bilar, motorcyklar, gräsklippare, tatueringar blev tröttsamt i längden.
Slutade mer eller mindre att titta på Discovery efter en lite tragikomisk händelse.
Jag såg en dokumentär som kort-bedrägeri. Folk satte upp en maskin på bankomaten som läste av magnetremsan och sedan så gjorde dom kopior av kortet. Väldigt enkel scam. Sedan kom dom och sa "I framtiden kommer alla kort att ha datorchip i sig så att man inte kan göra detta" och tänkte "Fan va najs, undrar när dom kommer med sånna.". Sedan gick jag iväg till ICA och köpte lite mat och såg att kortet hade redan att datorchip och att alla kort jag haft sedan typ 2000 hade haft samma typ av chip.
Så Discovery kör helt enkelt 15 år gamla dokumentärer som är helt utdaterade. Dock så är dom inte lika galna som National Geographic Channel som ibland kör dokumentärer om hur i bibliska tider så fanns det en ras av jättemänniskor och andra helt störda saker. Fast såklart så har varken NGC eller discovery channel gått så långt som History Channel som numera rutinmässigt visar dokumentärer som hur utomjordingar har påverkat historiens gång, det mest populäraste är "ancient aliens".
Helt enkelt, dokumentär-kanalerna är oftast helt galet dåliga och dom kör i princip vad som helst om dom kan sälja reklamutrymme.