2011-04-11, 17:20
Bannlyst
Har funderat starkt på att börja använda det när jag har på mig kostym. Men vet inte riktigt jag tänker mer på dem klassiska som ser ut såhär: http://i53.tinypic.com/n6x16g.jpg

Är det fint? Eller blir det lite för mycket? Vad tycker ni?

Och finns det någon svensk hemsida som säljer det så man kan kika på/beställa ifrån?
Citera
2011-04-11, 17:23
Medlem
Narkotikovs avatar
Det kanske är lite omodernt nu, men om du gillar det så tycker jag att du ska köra på!
Citera
2011-04-11, 17:26
Medlem
Kontrapunktens avatar
Gillar hängslen, först och främst på grund av deras praktiska förmåga (byxorna sitter bättre, är bekvämare än bälte etc). Däremot uppskattar jag dem inte som modeaccessoar, och döljs helst bakom en väst eller dubbelknäppt kostym.

Tyvärr är hängslen extremt impopulärt, känner inte ens till någon webbaserad svensk sida som säljer hängslen av god kvalitet.
Citera
2011-04-11, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikov
Det kanske är lite omodernt nu, men om du gillar det så tycker jag att du ska köra på!

Omodernt är det haha lite mer gubbigt tycker jag. Men det är något med det som är snyggt.

Men vart kan man köpa dessa hängslen? I olika färger ex osv affärer som olsens, engelsk herr osv har det inte här i malmö så vart kan man få tag på det? Eller finns det någon svensk hemsida man kan beställa ifrån?

Köper bara från svenska företag/hemsidor lite kräsen men har ni tips så gärna!
Citera
2011-04-11, 17:35
Medlem
JAA , så klart, till hängsle!!! äntligen!
Citera
2011-04-11, 17:37
Medlem
Fru.Norbergs avatar
För det första så måste du ha kroppen till det. Annars ser du bara ut som en jävla tönt som vill se cool ut. Det är fail.

Är du vältränad, har en bred torso och axlar så kör. Annars nej.
Citera
2011-04-11, 18:03
Bannlyst
Innan hade jag nog sett ut som en nörd haha. Men jag är runt 175 cm väger runt 75 kg muskler tränar regelbundet! Så tror det skulle sitta rätt fint, men frågan är vart hittar vi dessa fina
Citera
2011-04-11, 18:44
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Du måste (ja, jag kostar på mig att säga "måste" för att det här är ett forum för klassisk stil) ha byxor som är konstruerade för att bäras med hängslen (byxor som saknar bältesöglor så klart och som har knappar att fästa hängslena i, osv). Några jävla clip-ons är pajasfasoner.
Citera
2011-04-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Du måste (ja, jag kostar på mig att säga "måste" för att det här är ett forum för klassisk stil) ha byxor som är konstruerade för att bäras med hängslen (byxor som saknar bältesöglor så klart och som har knappar att fästa hängslena i, osv). Några jävla clip-ons är pajasfasoner.
Har själv letat ivrigt efter sådana byxor utan att lyckats hittat några i rimlig prisklass eller passform.
Någon som har några tips vart man kan hitta byxor som kan användas med sådana hängslen?
Senast redigerad av Nerooo 2011-04-11 kl. 18:58.
Citera
2011-04-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo
Har själv letat ivrigt efter sådana byxor utan att lyckats hittat några i rimlig prisklass eller passform.
Någon som har några tips vart man kan hitta byxor som kan användas med sådana hängslen?

Du köper ett par vanliga byxor, tar dem till en skräddare och ber honom avlägsna bälteshällorna samt sy fast knappar på passande ställen.
Citera
2011-04-11, 19:36
Bannlyst
Nu förstår jag inte riktigt haha ber om ursäkt. Vad är det byxorna ska ha/göras på? Så att dessa hängsel ska passa på något sätt?
Citera
2011-04-11, 19:42
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo

Du kan bara be din skräddare att sy på knappar och ta bort bälteshällorna.

Edit: mycket seg tvåa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in