2002-10-21, 16:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Norén har ju släppt en del ruskigt bra tvteater som "ett sorts hades" skuggpojkarna" mfl.. vet nån var man får tag på sånt?
Är även intresserad av s larssons "grötbögen" och nån till
Var fan hittar man sånt?
Citera
2002-10-21, 20:04
Medlem
Cineastens avatar
ljh: Om inte SVT visar dem igen eller släpper dem på köpvideo så är det såklart piratkopior som gäller. Jag har Skuggpojkarna och Grötbögen och kan säkert fixa Ett sorts Hades och Noréns andra verk.
Citera
2002-10-22, 08:50
äldre konto (old)
Ej medlem
aha.. Då kanske du skulle kunna tänkas ha ett ex till salu? vad skulle du ha för det?

Vet du förresten namnet på en annan pjäs i tv med manus av Stig Larsson som gick för några år sedan innan Grötbögen, det handlade om nån familj och denna familjs konflikter kring ett julfirande, en av barnen var narkoman tror jag
Citera
2002-10-22, 21:16
Medlem
Cineastens avatar
Jag är inte säker på vilken Stig Larsson-pjäs du menar men det skulle kunna vara Svinet med bla Johan Rabaeus.
Citera
2002-10-28, 23:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: tv-teater typ Norén

Citat:
Ursprungligen postat av ljh.
Norén har ju släppt en del ruskigt bra tvteater som "ett sorts hades" skuggpojkarna" mfl.. vet nån var man får tag på sånt?
Är även intresserad av s larssons "grötbögen" och nån till
Var fan hittar man sånt?

Kolla in http://www.smultronstallet.com

På min hemsida säljer jag hans "kaos är granne med gud"
Citera
2010-05-13, 23:31
Medlem
iseereds avatar
Har letat mig fördärvard efter Stig Larssons tv-pjäs "Svinet" med bl a Lena Nyman. Finns det någon här som har en gammal videokopia. Vore mycket uppskattat!

Citera
2011-11-27, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iseered
Har letat mig fördärvard efter Stig Larssons tv-pjäs "Svinet" med bl a Lena Nyman. Finns det någon här som har en gammal videokopia. Vore mycket uppskattat!

Här är i alla fall ett 8-minutersklipp (utlagt tidigare i år) på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=qhTLPeDEhr0

Sekvensen är kallad Lena Nyman i "Svinet" (1995)
och innehåller ett klart skönt momentum med bl.a. Johan Rabeaus och Lena Nyman sittandes i vardagsrummet med julspriten framme ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in