2011-04-11, 15:47
Medlem
Går i tankarna att köpa min första smartphone då min gamla mobil verkligen behövs bytas ut, som många andra funderar jag på en LG X2:a, och telia max 25 med surf

Kruxet är ju bara det att jag då binder mig i 24 månader, ovan som jag är vet jag inte fördelarna respektive nackdelarna med att binda sig, antar att det finns endel fallgropar man måste se upp med eller?
Citera
2011-04-11, 15:51
Medlem
q2tz5s avatar
Det du behöver fundera på är om du är säker på att du kommer att tycka om telefonen om 2 år. Ofta byter vi mobiltelefon ännu oftare än så och då kan det vara bra att inte stå och "betala av" på en gammal telefon.

Personligen skulle jag köpa telefonen istället och ta ett abonnemang med bindningstid ändå för att inte behöva betala överpris för telefonen genom avbetalningsplaner som operatörerna döljer som "påläggsavgifter" i ditt abonnemang.
Citera
2011-04-11, 17:40
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234567
Går i tankarna att köpa min första smartphone då min gamla mobil verkligen behövs bytas ut, som många andra funderar jag på en LG X2:a, och telia max 25 med surf

Kruxet är ju bara det att jag då binder mig i 24 månader, ovan som jag är vet jag inte fördelarna respektive nackdelarna med att binda sig, antar att det finns endel fallgropar man måste se upp med eller?

Man kan ju bara fundera på om nu operatörerna vill binda sina kunder i TVÅ ÅR... är det för kundens skull eller för operatörens skull?

T.ex. förbjuder konsumentlagen i Finland ALL form av bindning. Det betraktas som oskäliga avtalsvillkor.

I Danmark har man dragit liknande slutsatser och satt en maxgräns på ett halvårs bindning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in