Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-11, 13:56
Medlem
Hej!

Skulle behöva hjälp med två frågor från någon av alla datakunniga här!
(hps kundservis kunde inte hjälpa mej mer än att skicka två länkar, men inget annan info över huvutaget)

Jag har en
Hp pavilion HDX9130EO
p/n: CG525EA#UUW

1. Jag undrar om det går att köpa något som snabbar till datorn lite, ex ramminne eller dyl. finns de plats för de, hur mycket hjälper de, och i så fall vad ska man köpa?

2 Det här Windows Vista är ju inget att hänga i julgranen, framförallt pga att det är så segt!
Så om jag skulle köra med Windows 7 istället, hur skulle de funka, med drivrutiner mm?
(det går inte att söka drivrutiner för windows 7 på hemsidan??!! )
Sen har ju HP den udnerbara funktionen med att formatera om datorn genom att trycka f11 eller f9 när man startar datorn.
Hur blir det med denna funktion om man intstallerar Windows 7,
Vore en trygghet att kunna installera windows 7 och om det inte funkar bra eller de blir några problem bara kunna trycka f11 och få tillbaks vista.
Går det att lösa?

Länkarna kundservis skickade:

Du hittar delar till din dator via www.partsurfer.hp.com.

HP Customer Care - http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html

men det var långt ifrån ett svar på mina frågor!

/Mvh C
Citera
2011-04-11, 16:03
Medlem
Den gömda partitionen du snackar om slutar att funka om man installerar om Windows med andra OS skivor än de som datorn tillverkaren tjatade att du skulle bränna. Även äkta köpta Windows skivor från Microsoft sabbar funktionen.

Funktionen går förlorad. Vill du ha en liknande måste du experimentera med att skapa en själv med olika diskklonings verktyg.

DVD skivorna du ska ha bränt samma dag du köpte och startade datorn kan återskapa funktionen när den installera ditt gamla Vista eftersom de bruka ta bort och återskapa den gömda partitionen också.

Jag antar nu att du inte är en av latmaskarna som missade meddelandena för att de pumpade nästa knappen eller avbryt knappen utan att läsa.

Dator tillverkarens verktyg för att skapa DVD skivorna hittar du någonstans (en mapp med deras namn) under Start / Alla Program. Vet du inte vilken det är så startar du en i taget och LÄSER texten tills du hittar rätt verktyg.

Win 7 och Win Uppdate har många MEN de kan vara dåliga, begränsade eller fattas inställningar du förväntar dig. Speciellt grafikkort och ljud. Ibland kan man använda Vista drivrutiner. Kretstillverkarna bruka annars ha bättre nyare drivrutiner.

Den här kan hjälpa dig att säga vad det är för kretsar om HP hemsida är svår att förstå. Det blir arbete för dig oavsett. http://www.lavalys.com/support/downloads/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in