2011-04-11, 11:58
Medlem
Draedons avatar
Bakgrund: Skejtarslusk med noll koll och intresse växer upp, blir tjänsteman och skaffar svenssonpaket (fru, barn, villa, volvo och vovve). Just nu är jag ett vrak, en bisarr kombination av "mina gamla kläder" (90% slappa jeans, hoodtröjor och skejtarskor) och impulsköpta skjortor med usel passform från Dressman. Jag ser helt enkelt för djävlig ut.

Jag vill nu ta och "växa upp" även klädmässigt. Jag lever inget stekigt liv och har inget flashigt jobb, så mitt mål är väl mer att bli "svenssonsnygg" än att bli något modelejon.
Så nu vänder jag mig till FB's fashionistas, hjälp mig bygga upp en respektabel garderob!

Det är ungefär den här stilen jag vill åt: http://files.hm.com/media/products/A01/MLA55_1314_065R_77638.jpg

Vardagligt, enkelt och snyggt a la skjorta, kavaj, jeans och ett par snygga skor. Vad anser ni utgör själva basen i en vettig garderob?
Citera
2011-04-11, 12:06
Medlem
Knastomtes avatar
Det råder delade meningar om huruvida tailorstore och liknande butiker där du kan beställa måttsydda skjortor är bra eller inte.
men om du ska bygga upp en basgarderob med lite nya skjortor så kan det nog vara ett bra alternativ. Kolla in tråden om tailorstore för mer info.
Tyvärr har du nog missat de flesta vårreorna som många butiker har. Var själv inne på brothers och fyndade en riktigt fin kavaj där för 199kr.
Citera
2011-04-11, 14:35
Medlem
Draedons avatar
Kollade in på tailorstore och klickade runt, verkar ju onekligen billigt för en skräddarsydd skjorta. Landade på mellan 400-600,- beroende på tyg och andra val.
Citera
2011-04-12, 00:00
Medlem
Draedons avatar
230 visningar men bara ett tips?
Citera
2011-04-12, 01:41
Medlem
Cellar.Doors avatar
Om du nu inte vill handla på Dressman så behöver du bara gå till en annan herraffär. Fråga om hjälp där, de är nog mer än villiga att hjälpa dig då de vill sälja till dig.
Kolla efter skjortor som faller dig i smaken, samt lite pull-overs.
Skaffa ett par enkla snygga jeans och några andra par byxor, t.ex. chinos.
Sen behöver du ett par snygga skor. Köp då inga, i mångas ögon, "vardagsskor" utan mer dressade då.
Ett par bruna brogues förslagsvis? http://www.edwardsofmanchester.co.uk/barker-windsor-g-cedar.html behöver naturligtvis inte vara just den skon, men liknande.

Ett annat förslag är att du kollar igenom tråden med "posta bilder på dina egna kläder" och läser lite i underforumet om klassiska kläder.
Citera
2011-04-13, 21:02
Medlem
MQ och brothers har bra kläder. Ett bra ställe att börja på. Här kan du köpa kostymer, skjortor, vettiga byxor osv...
Citera
2011-04-13, 22:10
Medlem
Köp ett par snygga chinos och jeans, skärp, några skjortor och ett par skor, sen kan du kan du utöka din garderob efter vad som passar med dina nyinköpta kläder. Det är inte speciellt bra att gå ut och handla allting på en gång eftersom då har du inget att matcha kläderna du provar i affären med och ingenting att jämföra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in