2011-04-11, 09:48
Medlem
Tänkte mest kolla hur olika subkulturer passar ihop med olika stilar/intressen.
Vill att ni som har tillhört eller fortfarande tillhör en subkultur ska skriva era intressen, klädstilar, slang ord och försöka pussla ihop dessa.
Vill ni sticka ut?
Vill ni vara annorlunda eller tycker ni bara att det symboliserar dig själv?
Citera
2011-04-11, 12:10
Medlem
punkteradpunks avatar
Har alltid gillat punk. Både musiken, utseendet och friheten. Att skaffa tuppkam, läderjacka, piercingar och tatueringar är bara något som har kommit av sig själv och jag trivs med det och anser att det är en del av min identitet. Dessutom va mina föräldrar punkare när dom va i min ålder så jag antar att det är medfött som intressen har jag allt möjligt. Främst att lira fotboll, mecka och dricka öl.
Senast redigerad av punkteradpunk 2011-04-11 kl. 12:18.
Citera
2011-04-17, 04:47
Medlem
gsonators avatar
"Indiestilen" om det ens räknar som en stil..?
Började som yngre lyssna på musiken, fastnade som satan, tyckte artisterna var vrålhäftiga med smala jeans och snedbena, tog efter det och bär nu fortfarande sådana kläder som är populära inom "indiekulturen" idag.
Töntigt som satan egentligen men jag tycker det är snyggt, jag trivs i det och det är en del av mig på något sätt
Citera
2011-04-17, 12:51
Medlem
punkteradpunks avatar
känns bra att TS är så engagerad i hans tråd...
Citera
2011-04-18, 23:38
Medlem
Ja, då fortsätter jag i trådens ände..

Lyssnar mycket på metal, punk m.m och mina intressen är musik (no shit), mina djur, film, måla och något annat som jag inte komemr på just nu. Jag klär mig oftast i jeans, bandtröja, slitet nitbälte, stålhättekängor (slitna alt. hela) och skinnjacka eller kavaj (mest kavaj nuförtiden dock). Till detta har jag midjelångt hår för tillfället och några piercings. Slangord vet jag inte exakt vad du menar med, snackar väl som annat folk antar jag. Jag är inte ute efter att se annorlunda ut, det känns bara som "jag" helt enkelt. Men jag väljer inte en subkultur, jag "råkar passa in" i några..
Senast redigerad av jetblack666 2011-04-18 kl. 23:42.
Citera
2011-04-19, 00:42
Medlem
mr-bachs avatar
Mina intressen har alltid handlat om teknik, historia, musik, nostalgi och annat. Att det då finns en subkultur som har anammat allt detta gör mig glad.
Citera
2011-04-21, 21:42
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Har flytit runt i ett par olika subkulturer genom åren. Farsan var punkare/skinnskalle på sin tid så man har alltid haft den subkulturen nära men jag startade mer som en vanlig hårdrockare i jeans och t-shirt + långt hår. Började sedan lyssna mer på punk (främst HC och lite crust) och skaffade dreads sedan blev det en massa reggae så jag snöade in på den stilen då hamnade man senare på den gamla goda ska tiden och slutade som skinnskalle.

Vet inte redigt hur man tänkte/tänker det bara blir som det blir. Däremot kan jag garva ihjäl mig när jag tänker på hur jag såg ut förr. Mina intressen har alltid varit kampsport och musik.
Citera
2011-04-22, 00:17
Medlem
När mor min erbjöd sig att betala för ett par vinterkängor var min första tanke såklart ett par Doc Martens. När jag ändå höll på kunde jag likaväl beställa hem ett par hängslen också, Harringtonjackan hade jag ju haft sedan ett år tillbaka. Oi!-punk har sedan flera år tillbaka varit den musiken jag lyssnar på, så jag visste ju direkt vad jag gav mig in på så att säga. När föräldrarna insåg vad dom hade "gjort" var det för sent för dom att hindra mig. Jag har alltid hatar allt som har med mainstream att göra, därför var det lika bra att bli skinnskalle. Cool story, huh?
Citera
2011-04-23, 19:20
Medlem
Xen0ns avatar
det blev punk-igt av en massa anledningar, började väl med att jag gick i samma klass som några punkare på högstadiet, sen började jag lyssna mer o mer på punkmusik, och sen kom jag på att min livsfilosofi stämde rätt bra med punk filosofen, och, ja de va väl typ så de va., jag kör lite nedtonat, typ converse eller kängor, svarta eller grå jean, tröja med nåt band tryck typ motörhead, discharge, sex pistols, svart munkjacka, sen har jag rakat håret kort på sidorna med långt i mitten, men inte ställt som tuppkam, alternerar mellan de och kort och spretigt. vad gäller intressen så e de typ dator, spelar även gitarr o trummor men de började jag inte me förrän nyligen. gör de inte så mycke för att sticka ut, men jag går natur, så gör typ de ändå
Senast redigerad av Xen0n 2011-04-23 kl. 19:28.
Citera
2011-04-24, 13:46
Medlem
När man var riktigt ung gällde hiphop sedan hardcore/techno i övre tonåren. Har också en förkärlek till metal och punkrock. Just nu är det mycket house/dubstep som gäller. Livsstilen var något man växte in i, gjorde aldrig ett direkt aktivt val skulle jag säga. Sport,träning,kläder och fotbollsvåld. Behöver jag nämna att jag klär mig "casual". Vissa kanske inte förstår vad jag menar, men...
Citera
2011-04-24, 19:02
Medlem
GSE_s avatar
Farsan va hårdrockare och senare punkare i sina yngre dar, och hela våran släktär åt det hållet. Sen på senare år har jag glidit in mer och mer i Oi! och Ska delen av musiken och därefter börjat klä mig i hängslen och snaggat håret och dragit på mig Harrington jackan osv.
Citera
2011-04-24, 20:02
Medlem
Mina föräldrar är vänstermänniskor, och jag har växt upp med musik som Nationalteatern, Bob Dylan, Pink Floyd och Thåström och till exempel filmer som oftast inte är skapade ur Hollywood stereotyp. Idag (18 år) är jag väl något mellan en indie och "hipster" ungdom. Jag lyssnar på till exempel Håkan Hellström, Familjen, The View och det mesta med Pete Doherty. Klär mig i märken såsom Acne, Levi's, Cheap Monday och Whyred, på fötterna bär jag Converse och Palladium. Jag tror att det är mitt sätt att växa upp som gjort att jag glidit in på saker som inte är helt mainstream, men jag känner ändå inte att jag identifierar mig inom någon speciell "subkultur". Det jag vill ha sagt är att det ofta är uppväxten och ens föräldrar som speglar den subkultur man söker sig till. Även om jag idag inte lever på ett sätt som mina föräldrar gjorde, har deras roll som inte helt mainstream föräldrar gjort att jag lever på det sätt jag gör idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in