Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2011-04-12, 16:20
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Detta känns som ett troll eller en människa med empati 0.

Om man haft nära kontakt med någon, och personen dör helt plötsligt så är det självfallet att man gråter.

Alla gråter inte när de är ledsna. Tänk på det, finns många som inte tänker längre än sin egen dumma värld (och sedan frågar varför man inte är ledsen).
Senast redigerad av Fojos 2011-04-12 kl. 16:25.
Citera
2011-04-12, 18:40
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halfbacks
Alla dör ju och borde ni inte vara mer ledsna över att ni själva, till 100% säkerhet kommer att dö antingen en snabb eller plågsam död?

Jag har aldrig blivit ledsen över att någon har dött, det är för mig lika dumt som att börja gråta för att någon ska bajsa eller äter mat.

Diskutera och ge er syn på saken med bra argument.

Jag fick en varning för att jag tyckte att detta var en trolltråd skapad av ett troll, men jag står för det fortfarande. TS måste vara ett troll, som driver med oss. Annars är det synd om honom.
Citera
2011-04-12, 21:16
Medlem
MannenBakomDigs avatar
För när en människa dör, så dör även ett behov. Ju starkare behovet är, desto svårare blir sorgen.

Min teori.

MannenBakomDig
Citera
2011-04-14, 21:23
Medlem
hypadjhs avatar
Citat:
Okej, varför gråter du inte redan nu? Du vet ju att många du känner och som betyder mycket för dig kommer att dö innan dig?
Varför vänta med lipandet tills det händer?
Du kan ju liksom sitta redan nu och gråta bort ett par veckor i förväg så du slipper ödsla tid på det sedan?
Varför exakt när det händer?
Begriper du inte att alla ska dö eller glömmer du bort det emellanåt?
Hur fungerar det för dig?

Gråter i förväg gör ja inte men ja är ständigt orolig vilket tär som fan på psyket, jobbar på det. Känner mig lite olustig dock när ja tänker på hur jag väldigt accepterande kommer reagera när nära gå bort.
Citera
2011-04-14, 22:37
Medlem
anpe91s avatar
Tänk dig att du ger en bebis en leksak, sedan tar du den ifrån. Reaktionen är liknande enligt mig. Sorg är ett animaliskt beteende som kan uttryckas i olika former. Det finns säkert sjukdomar då den känslan saknas i en individ, men jag är tveksam till om det är positivt eller negativt. Hursomhelst så blir sorgen mer känslosam om man förlorat någonting/någon man skapat en koppling till.
Citera
2011-04-23, 11:20
Bannlyst
Om man fick konservera sina döda då? Alltså stoppa upp dom och hänga upp dom på väggen eller ha dom i glasmontrar, så man kan titta på dom?
Skulle ni bli lika ledsna då?
Citera
2011-04-23, 19:07
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Om man fick konservera sina döda då? Alltså stoppa upp dom och hänga upp dom på väggen eller ha dom i glasmontrar, så man kan titta på dom?
Skulle ni bli lika ledsna då?

Nu är jag säker på att du bara larvar dig. Men om du mot förmodan ändå är utvecklingsstörd: Svar ja.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in