2011-10-07, 14:36
  #37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Jag har faktiskt aldrig köpt remouladsås. Jag gör alltid egen för jag tycker att det är så enkel sås.
Kanske det, men det är betydligt enklare att ta en klick färdig ur en flaska. Det är ju liksom inga stora mängder det blir åt gången och den färdiga håller bättre än hemgjord. Hamburgerdressing gör jag däremot själv och det är ju inte heller några överdrivna mängder man gör då, så jag kanske skulle prova att göra egen remoulad. Hur ser ditt enkla recept ut?
Citera
2011-10-07, 14:49
  #38
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kanske det, men det är betydligt enklare att ta en klick färdig ur en flaska. Det är ju liksom inga stora mängder det blir åt gången och den färdiga håller bättre än hemgjord. Hamburgerdressing gör jag däremot själv och det är ju inte heller några överdrivna mängder man gör då, så jag kanske skulle prova att göra egen remoulad. Hur ser ditt enkla recept ut?

Visst är det så, men jag har oftast alla ingredienser hemma till en remouladsås och eftersom det bara tar 5 min att rör ihop så är det inte så svårt. Jag blandar ihop majonnäs, inlagd gurka, kapris, lite fransk sena och eventuellt en skvätt citron.

Man kan ju variera lite med. Är man inte så förtjust i majonnäs kan man ha i en del creme fraiche också. Lite andra örter som dill, persilja, dragon osv kan man ha i också även om jag inte vill ha det i min.
Citera
2011-10-07, 22:12
  #39
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Har varken ätit fiskpinnarna eller raviolin men när det gäller baconet har jag några frågor:

Är det svenskt kött? Är baconet rökt eller är det bara tillsatt rökarom? Innehåller det några mer tillsatser än nitrit?

Får kolla upp det nästa gång jag köper det, minns dock att köttet är från Tyskland.
Citera
2011-10-10, 08:21
  #40
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Får kolla upp det nästa gång jag köper det, minns dock att köttet är från Tyskland.

Då kan man ju inte säga att baconet är likvärdigt annat (svenskt) bacon. Om det dessutom visar sig vara fler tillsatser och/eller inte rökt på riktigt sätt så är det ju ännu sämre.
Citera
2011-10-10, 08:57
  #41
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Visst är det så, men jag har oftast alla ingredienser hemma till en remouladsås och eftersom det bara tar 5 min att rör ihop så är det inte så svårt. Jag blandar ihop majonnäs, inlagd gurka, kapris, lite fransk sena och eventuellt en skvätt citron.

Man kan ju variera lite med. Är man inte så förtjust i majonnäs kan man ha i en del creme fraiche också. Lite andra örter som dill, persilja, dragon osv kan man ha i också även om jag inte vill ha det i min.

Det tar ju en stund att slänga ihop en majonnäs, och är man oerfaren finns ju alltid riskmomentet att det skär sig. Men det är klart hemmalagat är ju 1000 gånger godare än eldorados.
Citera
2012-04-17, 22:14
  #42
Medlem
Random-Walks avatar
Eldorados flytande tvål i pumpflaska gör sitt jobb och kostar en tia för en halvliter. 10/10
Hamburgerbröden ska man ge fan i. Brödet smulas sönder lätt och smakar formfranska. 3/10
Solrosoljan och till och med Rhode Island-såsen är helt okej. 7/10.
Rågbrödsförpackningen ser verkligen ut som någonting man skulle kunna släppa från ett bombplan över svältdrabbade områden. För 7-8 spänn får man 8 skivor som tillsammans har ett energiinnehåll på 900 kcal.

Rent allmänt kan man säga att stapelvaror som konserver, dasspapper, tvål m.m. gör sig bra som Eldorado-produkter. Färskvaror som kött och smör ska man givetvis lägga mer pengar på.
Citera
2012-04-17, 22:16
  #43
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Prövade Eldorados tomatpuré och jag måste nog ge den godkännt. Kanske inte den svåraste grenen men de lyckades ändå vilket nästan är ett under.
Citera
2012-04-30, 18:12
  #44
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Eldorados flytande tvål i pumpflaska gör sitt jobb och kostar en tia för en halvliter. 10/10
Hamburgerbröden ska man ge fan i. Brödet smulas sönder lätt och smakar formfranska. 3/10
Solrosoljan och till och med Rhode Island-såsen är helt okej. 7/10.
Rågbrödsförpackningen ser verkligen ut som någonting man skulle kunna släppa från ett bombplan över svältdrabbade områden. För 7-8 spänn får man 8 skivor som tillsammans har ett energiinnehåll på 900 kcal.

Rent allmänt kan man säga att stapelvaror som konserver, dasspapper, tvål m.m. gör sig bra som Eldorado-produkter. Färskvaror som kött och smör ska man givetvis lägga mer pengar på.
Jag ser alltid somalier som enbart köper det där djävla brödet eller formfranskan.
Citera
2012-06-18, 00:32
  #45
Medlem
Eldorados lemon lime är fan inte dum! Utan tvekan 8/10.
Citera
2012-06-29, 00:18
  #46
Medlem
rallykalles avatar
Eldorados svarta vinbärsgelé är riktigt fin 8/10
Honungspuffarna är riktigt goda 9/10
Tonfisken är inget vidare, bara massa mos 4/10
Tomatpurén är också fin 8/10
Köper alltid eldorados bacon 8/10
Formfranskan är ok, lite små skivor 5/10
Matjessillen är lika god som andra märken som kostar 3ggr mer 8/10
Citera
2013-03-22, 02:59
  #47
Bannlyst
Deras Jordgubbssylt är helt ok också
Citera
2013-04-10, 17:28
  #48
Medlem
Eygadhs avatar
Hur maten smakar i förhållande till pris har ju diskuterats, men det skulle vara intressant om man kunde gräva fram nåt om hur deras anställda och djuren har det, transporter och andra ekonomiska faktorer. Är det några chefer som tjänar storskovan för att arbetarna har slavlöner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in