Citat:
Ursprungligen postat av
sgnam
Bölar ut i media om ålderism igen nu när hon blivit av med ytterligare ett uppdrag.
Jag ser många andra äldre kvinnor i TV så det kan ju vara någonting annat som ligger bakom.
När jag sett henne lite mer personlig som i tex six weeks of hell verkade hon inte vara en helt enkel människa att hantera. Kändes inte helt balanserad.
Stängd intervju i AB men finns nog samma här:
Citat:
2023 klev Tilde de Paula Eby in i vad som tidigare kallades för "Agnetas Nyårskarameller", som hade gått på tv i 27 år under Agnetas ledning.
– Det var så jag förstod det av telefonsamtalet jag fick. Jag vet inte om det handlar om ålderism? Sånt är ju svårt att bevisa. Men det är onekligen ett stort problem i vårt samhälle!", säger hon till Svensk Damtidning och fortsätter:
– Känns viktigt att samarbeta och jobba för en förändring i den frågan, för våra döttrar och kommande generationer. Det drabbar ju även män, även om det inte är i samma utsträckning som för kvinnor.
https://www.svenskdam.se/noje/agneta-sjodin-efter-tv4s-beslut-om-bingolotto-ett-stort-problem/10689054
Jo vet inte. Tilde de Paula är 52, Casper Janebrink 55, Jenny Strömstedt 52 osv. Agneta vid 57 känns ju inte lastgammal i det gänget.
Men klart det kan ju finnas och det drabbar ju män också. Peter Harryson var 57 när han blev persona non grata i rutan. Harald Treutiger 44 etc. Men det är ju lätt att alltid kommer med detta att det är värst för kvinnorna...