2011-04-10, 21:39
Medlem
Tjenare hoppas jag postade rätt nu annars får mod styra upp det!..

Jag behöver lite råd inför träning/deffning. Nu är det så här att jag vill få en schysst kropp då menar jag inte en bodybuilding kropp utan normalt smal + lite muskler som syns. jag har aldrig tränat i hela mitt liv inte ens lyft en hantel kan ju va bra o veta.

Jag är 185cm lång. Väger runt 87kilo har mycket fett inte överviktig kanske men har mage chips tuttar och lår som jag vill bi av med. Först tänkte jag ta en VLC - diet till sommaren nu men läste att det bryter ner musklerna som fan och jag har endel muskler "under fettet" som jag inte vill förlora..

Så vad bör jag göra!?. Börja idiot träna på gym bygga muskler? eller börja med en diet och motionera? Har extrem stark viljestyrka så skulle klara en VLC diet + motionera grymt mycket.

Tack på förhand Mvh danne
Citera
2011-04-10, 22:19
Medlem
Kör på en deff. Ät mycket protein (2g per kg kroppsvikt) och styrketräna för att behålla så mycket muskler som möjligt. Glöm inte att ligga på kcal underskott.
Citera
2011-04-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loppiskatten
Kör på en deff. Ät mycket protein (2g per kg kroppsvikt) och styrketräna för att behålla så mycket muskler som möjligt. Glöm inte att ligga på kcal underskott.

tänkte köra en VLC diet, Går det bra att käka protein till det?. eller är det farligt att överanstränga sig när man ligger på en VLC diet?

Tack för svar
Citera
2011-04-10, 23:06
Medlem
wh0res avatar
Drick en nutrilett om dagen och se glad ut. Så ligger du på ett extremt underskott och kommer gå ner massor.
Citera
2011-04-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Drick en nutrilett om dagen och se glad ut. Så ligger du på ett extremt underskott och kommer gå ner massor.

Haha det är väl att ta i kanske
Citera
2011-04-10, 23:19
Medlem
Men det är alltså inte farligt att motionera/träna när man kör en VLC-DIET? med protein? : )
Citera
2011-04-11, 14:31
Medlem
Kört ett intensivt viktprogram inriktat på nybörjare samt kondition. Här är ett styrketräningsschema du kanske skulle dra nytta av:

Träningspass 1

Bänkpress 3 set 5 reps
Marklyft 2 set 5 reps
Chin ups eller Latsdrag 3 set

Träningspass 2

Knäböj 3 set 5 reps
Militärpress 3 set 5 reps
Hantelrodd 3 set

Detta körs 3 dagar i veckan, måndag, onsdag och fredag som exempel:

Vecka 1:
Måndag, pass 1 + mage/baksida axlar
Onsdag, pass 2
Fredag, pass 1 + armar

Vecka 2:
Måndag, pass 2 +mage/baksida axlar
Onsdag, pass 1
Fredag, pass 2 +armar
Osv...

Träna armar på Fredag, 3 set triceps extensions med hantel, 3 set sittande biceps curls med hantel, 1 set omvänd biceps curls med hantel (för underarmar)

Träna magen och baksida axlar på måndag, 3-5 set crunches. 3 set omvända flys med hantel

ÖKA vikten med 2.5kg per pass i Bänkpress och Militärpress, 5kg per pass i knäböj och marklyft.

Försök att göra chin ups men kör latsdrag om du inte klarar det, försök vilket som och fuska dig upp sen kör långsamt ner om du måste. Rygg övningrna (hantelrodd, latsdrag och chins) körs som du vill med vikten, se bara till att du försöker lyfta tyngre än sist varje vecka på dem. Jag rekommenderar Högreps 15-25 reps på hantelrodd samt 6-10 reps på chins och latsdrag, hantelrodden ska vara tung som fan. Kör med dragremmar om du måste men du ska helst flåsa efter dina 3 set.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in