2011-04-10, 16:00
Medlem
Hej

Har en massa verifikationer att lägga in per dag, jag undrar om man Måste lägga in dem en och en eller om man på nåt sätt kan klistra in ett gäng samtidigt från tex excel? En del av problemet jag har är att jag inte kan markera fler rader än en i Vismas verifikation. All hjälp uppskattas!

Tack på förhand!
Citera
2011-04-10, 21:25
Medlem
-Divine-s avatar
Det går inte att klistra in verifikat.

Du kan inte ha så många verifikat.
Försök att lägga in dem i Visma admin 200 direkt.

Vad är det för verfikat? Kan starkt rekommendera Visma Enskild firma eller Visma Aktiebolag istället för det programmet. Allt är ju manuellt! En uppgradering till Visma Admin 500 kan också vara något.

Varför inte fortnox för 89 kr/ månaden?

Alla lösningar kommer att ta bort ditt extra arbete.

/// DIVINE
Citera
2011-04-11, 12:21
Medlem
Hej!

Tack för det snabba svaret!

Det är inte så många verifikat jag har ungefär 25 inköp och 25 försäljningar varje dag som jag lägger in så det blir väl ca 100 rader

Jag får en lista varje dag i excel på transaktioner som jag gjort och för att undvika fel som kan uppstå och spara tid när jag tar en post i taget så hade jag ju gärna kunnat föra in allt på en gång.

Om det finns nåt sätt att underlätta det på så uppgraderar jag gärna.

/simpanzen
Citera
2011-04-11, 19:19
Medlem
-Divine-s avatar
Kan du beskriva lite mer om din verksamhet och hur du arbetar idag med olika program.
Förklara sen drömmen så ska jag försöka hitta en bra lösning!

/// DIVINE
Citera
2011-04-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Divine-
Kan du beskriva lite mer om din verksamhet och hur du arbetar idag med olika program.
Förklara sen drömmen så ska jag försöka hitta en bra lösning!

/// DIVINE

Hej igen!

Jag håller på med aktiehandel, där jag handlar ca 25 papper om dagen. Där omsättningen i varje papper måste redovisas. Jag får en lista i excel av mäklarfirman varje dag där allt alla transaktioner hamnar. Så när jag redivsar lägger jag in: inköp-konto, försäljning-konto * 25. Dels är det störande att jag inte kan lägga in alla konton på samma gång Dvs inköp-konto, försäljning-konto * 25.
Utan måste skriva in inköp, sen konto, sen försäljning etc.... sen kan jag inte heller lägga in alla summorna på en gång utan måste ta dom en för en också. Är helt grön på programmet så kanske finns det en enkel lösning på det, men jag har inte hittat den.

Mvh / simpanzen
Citera
2011-04-19, 22:52
Medlem
Du kan inte ha excel-arket med som verifikation och bara skriva in totala inköp- och försäljningssummorna i Visma?
Citera
2011-04-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGG111
Du kan inte ha excel-arket med som verifikation och bara skriva in totala inköp- och försäljningssummorna i Visma?

Det hade underlättat något brutalt, men min revisor sätter stopp för det. Kanske han jag ska byta ut.
Citera
2011-04-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpanzen
Det hade underlättat något brutalt, men min revisor sätter stopp för det. Kanske han jag ska byta ut.

Det låter ju lite märkligt.
Får man en faktura från en leverantör på inköp av varor, t.ex. så sitter man ju inte och knappar in varje fakturarad utan bara summan av varje kontotyp.

Eller är det så att dina transaktioner hamnar på olika konton allihop?
Citera
2011-04-23, 19:51
Medlem
söderbs avatar
I bokföringen behöver du bara föra in totalsummorna på dina inköp och fsg, det enda du behöver göra är behålla information om varje handel du utfört utanför bokföringen, kvitton alltså.
Citera
2020-04-26, 12:39
Medlem
Bumpar en 9 år gammal tråd, men ack så aktuell så här i deklarationstider.
Har en säkerhetskopiering på ett usb som jag skall föra in på Visma. När jag lägger filen på skrivbordet och ska öppna den får jag frågan vilken app jag skall öppna den med. Måste jag ha en app och i så fall vilken eller känner Visma av när jag lägger in den i visma?
Tacksam för svar
Citera
2020-04-26, 13:19
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Bumpar en 9 år gammal tråd, men ack så aktuell så här i deklarationstider.
Har en säkerhetskopiering på ett usb som jag skall föra in på Visma. När jag lägger filen på skrivbordet och ska öppna den får jag frågan vilken app jag skall öppna den med. Måste jag ha en app och i så fall vilken eller känner Visma av när jag lägger in den i visma?
Tacksam för svar
Vad är filformatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in