2011-04-10, 03:11
Bannlyst
Peter Molyneux uttalade sig för en tid sedan om att hela 7 olika Fable titlar skulle släppas inom loppet av ett visst antal år. Detta får mig naturligtvis att undra över seriens fjärde spel (femte om man ska vara dumdryg). Låt oss göra den här tråden till det kommande spelets officiella forum!

Är det någon som har någon som helst aning om när nästa spel i serien kommer att släppas? Vad kommer temat att vara? T.ex. revolution i trean. Och det jag undrar mest över är självklart vilken tidsepok spelet kommer att anspela på.
Citera
2011-04-10, 07:48
Bannlyst
Ska bli väldigt intressant att/om dom släpper en 4:a. Har spelat alla dom andra och det är bara 3:an som verkligen kändes vuxen, så jag ser fram emot att det fortsätter i samma anda
Citera
2011-04-10, 08:55
Medlem
mörkgrynings avatar
Sju stycken?

Fick för mig att det var tre som gällde. Tyvärr så var varken tvåan eller trean något att hurra över så mina förväntningar är pissljumma om något.
Citera
2011-04-10, 11:51
Medlem
N!xxos avatar
- Mera jobb
- Mera vapen/kläder/armor/
- Mera sid quest
- Svårare, 3an var ju ett skämt.
- Gå tillbaka till gamla lvl systemet, samt skrota "Road To Rule"
- Att kunna byta ut sitt pet mot något annat djur.
- Shields/Dual Wielding

Finns säkert mera, och vart/hur 4an kommer utspela sig är nog för tidigt att säga.
Citera
2011-04-10, 12:17
Medlem
Bagdads avatar
fable som ett multiplayer spel hade varit riktigt kul, vet inte hur dom skulle lösa det dock.
Citera
2011-04-10, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Ska bli väldigt intressant att/om dom släpper en 4:a. Har spelat alla dom andra och det är bara 3:an som verkligen kändes vuxen, så jag ser fram emot att det fortsätter i samma anda
Tycker att The lost chapters är bäst hittills men trean är definitivt inte långt bakom.
Citat:
Ursprungligen postat av mörkgryning
Sju stycken?

Fick för mig att det var tre som gällde. Tyvärr så var varken tvåan eller trean något att hurra över så mina förväntningar är pissljumma om något.
Tvåan var ju faktiskt ganska uselt jämfört med The lost chapters men trean däremot tyckte jag levererade en riktigt bra spelupplevelse. Möjligtvis att hundjäveln känns lite onödig.
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
- Mera jobb
- Mera vapen/kläder/armor/
- Mera sid quest
- Svårare, 3an var ju ett skämt.
- Gå tillbaka till gamla lvl systemet, samt skrota "Road To Rule"
- Att kunna byta ut sitt pet mot något annat djur.
- Shields/Dual Wielding

Finns säkert mera, och vart/hur 4an kommer utspela sig är nog för tidigt att säga.
Håller med dig till viss del. Tycker dock inte spelet behöver vara svårare, det är liksom inte det som kännetecknar serien. Tycker även road to rule var helt okej. Shields och dual wielding ska jag tänka över innan jag uttalar mig om. Kan vara en bra idé. Saknade sköldar när jag fortfarande var en liten parvel som spelade the lost chapters. Men den längtan har lagt sig över åren.

Tänkte att det här ska bli spelets officiella tråd, även i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
fable som ett multiplayer spel hade varit riktigt kul, vet inte hur dom skulle lösa det dock.
Håller med dig till 100 %.
Citera
2011-04-10, 14:34
Medlem
Nihennas avatar
Sista biten i 3an var en skön idé, men det var på tok för kort (Seriöst? 30 minuter av styre innan allt var över?), så gärna någon sorts fortsättning på det.

Sen ska det självklart vara svårare.

Själva spelet i sig (3an) var inte särskilt dåligt, det var bara bristen på utmaning samt att sista biten som man såg fram emot var alldeles för kort.
Citera
2011-04-10, 21:17
Medlem
gottmospahedens avatar
Ettan var det enda jag riktigt fastnade för.

Jag tycker fableserien känns alldeles för linjär.
Citera
2011-04-11, 10:50
Medlem
2an helt klart det bästa, 3an var bara ett skämt. Sämst helt enkelt.. Om det kommer ett 4e har jag inte speciellt stora förhoppningar iomed hur dåligt 3an var :/
Citera
2011-04-11, 11:02
Medlem
FlashReparns avatar
Jag tycker att det ska vara bättre grafik och bättre rörelse på gubben och roligare quests
Ja men typ att du kan byta ut hunden mot andra djur och kanske slänga in lite demoner som pets och kanske fixa classes och mer specific talents.
Kanske lite mounts som du kan andvända och mer armor som ger unika formångor
Citera
2011-04-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashReparn
Jag tycker att det ska vara bättre grafik och bättre rörelse på gubben och roligare quests
Ja men typ att du kan byta ut hunden mot andra djur och kanske slänga in lite demoner som pets och kanske fixa classes och mer specific talents.
Kanske lite mounts som du kan andvända och mer armor som ger unika formångor

Typ, men också mer vapen, mer olika slags vapen, mer armors , sköldar, mer saker att göra. Mer kläder, ha hela rustningar osv..
Citera
2011-04-11, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
2an helt klart det bästa, 3an var bara ett skämt. Sämst helt enkelt.. Om det kommer ett 4e har jag inte speciellt stora förhoppningar iomed hur dåligt 3an var :/
Jag tycker exakt tvärtom, kan du förklara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in