2011-04-10, 01:51
Medlem
gottmospahedens avatar
Tja, Halo är ju ett av spelen som verkligen satte standarden för healthsystemet ALLA nya fps använder (recharging health istället för hitpoints)...

Det första halo var riktigt bra. Rent ut sagt otroligt bra.

Tvåan var okej och trean var spelbart. Jag har spelat ca 5 minuter reach (orkade inte spela mer), så jag kan väl egentligen inte uttala mig om det.

Jag får känslan av att Halo hamnar i lite samma fack som t.ex. CoD och nyare MoH.
Det är spel som många spelar trots att de febrilt påstår att de minsann hellre spelar andra spel.
Citera
2011-04-10, 09:15
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Har spelat alla Halo både singleplayer/co-op och multiplayer. Tycker om alla mer eller mindre men mina favoriter är nog 1:an och sen Reach faktiskt. Tyckte dom hade bästa storyn. Multiplayer är roligt som fan på båda också, även fast det va ett skapligt tag sen jag lira multiplayer på det första spelet i serien.

När 1:an kom till xbox så va det lätt det bästa spelet till den konsolen, utan tvekan. Första spelet jag lirat på xbox som har riktigt grym co-op och en bra story på samma gång. Skulle vara kul om det kom flera, man vet ju aldrig.
Citera
2011-04-10, 09:19
Medlem
Tycker ettan och reach är riktigt bra, men jag föredrar nog ändå att spela Killzone eller CoD. Tycker det är lite mer action och roligare onlineläge.
Citera
2011-04-10, 09:25
Medlem
Har alltid hatat spel där man använder konstiga alien vapen. hade man bara användt vapen som är realistiska så hade jag nog gillat spelet mer
Citera
2011-04-10, 09:27
Medlem
Folk älskar att hata på spel som är populära, så enkelt är det.
Citera
2011-04-10, 09:41
Medlem
Halo serien är absolut de spel som ligger mig varmast om hjärtat.
Finns inget liknande Fps där du verkligen är beroende av din egna skicklighet.
Alla spelar under samma förutsättningar, inga steady aim perk och sådant skit.
I Cod exempelvis, kan en rå noob döda dig på 2 sekunder bakifrån, detta kan i stort sett inte hända i Halo. Kommer en noob bakifrån o skjuter först så dödar jag honom 98 ggr av 100!
Halo MLG is the shit, tills Br:n försvann i Reach. I och med det gick Halo i graven och MLG likaså.
MVH LVL 50 I Halo3, Halo Reach. LVL (44 halo2)
Citera
2011-04-10, 09:50
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaloMannen
Jag älskar verkligen Halo, men ska försöka se på det så objektivt jag kan.

Halo: Combat Evolved revolterade FPS, att säga något annat är bara idioti. Dock var Goldeneye till N64 det första riktiga bra FPS.

Jag antar att du menade att skriva "FPS till konsol"? För det fanns bra FPS till PC innan Golden Eye
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Folk älskar att hata på spel som är populära, så enkelt är det.

Det är nog så enkelt.
Citera
2011-04-10, 10:33
Medlem
Twangs avatar
När dom annonserade Halo från första början var det ett mycket mer ambitiöst projekt än vad det är nu. Spelidén dom hade från början kändes som en mindre revolution och inte bara inom genren utan inom alla spelkategorier och alla var sjukt hypade. Sen köpte Microsoft upp Bungie och bestämde sig för att göra Halo till ett simpelt FPS-spel och tog bort i princip 90% av alla coola features. Förmodligen för att dom skulle hinna till XBOX360-releasen då Halo var deras flaggskeppsspel.
Halo var även PC-exklusivt och hade "persistant leveling" med definerade klasser och det handlade mycket mer om skicklighet än vad Halo gjorde när det släpptes.
Storyn gav verkligen känslan av att upptäcka Ringvärlden, medans när det släpptes kändes det som en generisk shooter.
Halo blev stort pga den hype det hade fått för den ursprungliga idén, hade dom hype:at det för vad det egentligen var hade det försvunnit som en fis i rymden.
Senast redigerad av Twang 2011-04-10 kl. 10:37.
Citera
2011-04-10, 12:07
Medlem
Bagdads avatar
tycker första Halo är ett utav dom bästa spelen som någonsin gjorts, storyn och gameplayet är så sjukt bra för sin tid, sedan går det inte att förneka att MP på Halo är riktigt bra, brukar dock inte spela Halo så mycket utan det blir mest Battlefield eller Fifa.
Citera
2011-04-10, 13:59
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Sen får man inte glömma bort heller att spel är en smaksak. Som någon nämnt tidigare i tråden: hade det inte varit för dessa överdrivna superalien-vapen etc, så hade det kanske varit spelbart. Har aldrig varit ett fan av sci-fi, vilket gör det svårt för mig att tycka om Halo. Dessutom tycker jag att Multiplayern är extremt udda och spellägena är heller inte särskilt roliga. Testat det ett flertal gånger och när man inte fattar ett skit av vad som händer och plötsligt är död - då är det inte roligt längre. Alls.

Du som påstår att man dör om man får någon bakom sig i COD, varesig personen är noob eller inte - Antagligen samma sak som i Halo. Den bättre spelaren kommer vid de flesta tillfällen ut med livet i behåll.
Citera
2011-04-10, 14:08
Medlem
Lurken1s avatar
Revolutionerande AI? HALO?

Hallå! Har någon glömt bort Marines i Half-Life 1? De var ju ruggigt jobbiga, de kunde flanka och kasta granater för att tvinga ut en. Jag har fortfarande knappt stött på AIn som är relativt lika duktiga på att bemöta spelaren som just Marines i HL.
Citera
2011-04-10, 14:22
Medlem
För att det är långt ifrån så speciellt som folk vill få det till? Platt grafik, dålig handling och tja tråkigt gameplay i övrigt.

Hatar dock inte serien men spelar hellre något annat FPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in