• 5
  • 6
2004-09-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Visst har vemsomhelst råd med lite tjack. Det var inte min poäng. Min poäng var att om du lever i en tillvaro där du måste jobba 9-5 för att få det att gå ihop, och överlag har en närmelsevis "vanlig" livstil så passar droger inte in i bilden. Om du har 10 miljoner på banken och kan ägna dagarna åt att knarka och festa är det en annan sak,så även om du är typ cirkusartist, dragqueen eller dylikt.

/CW

Okej, då förstår jag dig bättre!
Men till exempel människor som går på socialbidrag kan ju knarka rätt friskt de med, även om jag förstår skillnaden..
Men visst, för de med mindre pengar är nog ofta droger ett "helgnöje", en verklighetsflykt medans de med mycket pengar kanske ser det som tidsfördriv..
Citera
2004-09-30, 17:39
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Okej, då förstår jag dig bättre!
Men till exempel människor som går på socialbidrag kan ju knarka rätt friskt de med, även om jag förstår skillnaden..
Men visst, för de med mindre pengar är nog ofta droger ett "helgnöje", en verklighetsflykt medans de med mycket pengar kanske ser det som tidsfördriv..

Framförallt har ju människor med cash , eller få åtaganden och behov, en helt annan möjlighet att hantera drogernas skadliga inverkningar.

/CW
Citera
2004-10-01, 17:55
Medlem
tack igen för alla olika svar och åsikter.
jag börjar bli starkare men jag har förmodligen en höstdepression utöver all annan skit, och ena dagen kan jag må jättebra, andra dagen är allt skit och jag är svag som fan.

jag ska inte röra en enda drog (utom möjligtvis alkohol då eftersom jag ska på fest ikväll) på minst en månad, och nu skiter jag i ifall han håller på med det för isåfall är det väl lika bra att vi glider ifrån varann. jag tänker inte ta mer skit. (säger jag nu alltså, idag har jag en bra dag)
Citera
2004-10-01, 18:03
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizfit
jag ska inte röra en enda drog
Starkt initiativ!
Citat:
på minst en månad
Jo man skall inte lova för mycket!
Citat:
säger jag nu alltså, idag har jag en bra dag
Helt rätt, en månad kan vara lite väl lång tid!
Citat:
utom möjligtvis alkohol då
Ja liite måste man väl få ta?? Dessutom är alkohol ingen drog, man dricker det för smakens skull!
Citat:
jag ska på fest ikväll
Jo, då det är fest kan man göra ett undantag!
Citera
2004-10-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Starkt initiativ!

Jo man skall inte lova för mycket!

Helt rätt, en månad kan vara lite väl lång tid!

Ja liite måste man väl få ta?? Dessutom är alkohol ingen drog, man dricker det för smakens skull!

Jo, då det är fest kan man göra ett undantag!

ha ha ha nu var ju du rolig så det räckte...
fast allvarligt, du var ganska rolig. hehe. du fick det jag skrev att låta helt annorlunda än det var tänkt.. men om man ska vara seriös då så har jag känt jävligt länge att världen hade varit mycket bättre utan droger.. eller iaf MIN värld. och jag börjar bli mer och mer less. så är det.
Citera
2004-10-01, 18:20
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizfit
ha ha ha nu var ju du rolig så det räckte...
fast allvarligt, du var ganska rolig. hehe. du fick det jag skrev att låta helt annorlunda än det var tänkt.. men om man ska vara seriös då så har jag känt jävligt länge att världen hade varit mycket bättre utan droger.. eller iaf MIN värld. och jag börjar bli mer och mer less. så är det.

Jag tycker det låter som om det är på tid att ta ett uppehåll & få distans ifrån allt vad droger heter .
Det är väldigt lätt att hamna i en sörje-process/deppig & ta till droger som lindring, självmedicinering & det är inte bra, talar om egna erfarenheter .
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in