2011-04-09, 19:55
Tjena tjena FB!

Jo det är så att jag har ett problem som jag misslyckas med hur jag än försöker. Jag ska förklara ovannämnda för en förskoleklass... Jag sliter snart håret av mig då jag inte vet hur jag ska vinkla det så dom förstår vad det är.

Till saken är att det är ska vävas in i leken och inte vara någon lektion om ni förstår vad jag menar?
Det jag behöver är tips på hur man kan väva in det, så jag vore grymt tacksam för alla förslag

Mvh
Pigsvin3
Citera
2011-04-09, 19:59
Medlem
Otroligs avatar
Vad exakt är det du vill förklara/komma åt? Det är väl bara att visa en boll (sfär), en låda (rätblock) och lite geometriska figurer som finns i 3D och göra någon slags lek av det. Mer kan man väl inte begära från en svensk förskoleklass, eller?
Citera
2011-04-09, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Vad exakt är det du vill förklara/komma åt? Det är väl bara att visa en boll (sfär), en låda (rätblock) och lite geometriska figurer som finns i 3D och göra någon slags lek av det. Mer kan man väl inte begära från en svensk förskoleklass, eller?

Jag vill ju få dom att förstå vad som är vad, varför det kallas för sfär,rätblock, så när jag frågar dom om vad en kub är så ska dom kunna beskriva det och peka ut den. Du gav mig faktiskt en idé jag inte tänkt på tidigare (skyller på pluggkoma) att man kanske kan ta klossar och bygga en "gubbe" med olika delar?

Jag tror inte heller att man kan begära så mycket mer av en förskoleklass egentligen men vi ska gå igenom statistik, symmetri, bråk osv Det i sig kan ju vara bra inför framtiden så det inte blir främmande när de börjar med att i grundskolan. (sorry för offtop.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in