2011-04-09, 18:57
Bannlyst
Idag var jag inne i centrala Stockholm, gamla stan och jag såg många fler asiater än vad jag såg folk från mellanöstern och afrika där.

Är alla dessa asiater man ser i staden turister eller bor de permanent här? En del var tillsammans med vita så de bodde nog här permanent i och för sig.

Var kommer de här asiaterna från? Är det Thailand och Kina eller?
Citera
2011-04-09, 19:10
Medlem
fittdykarns avatar
Antar att du menar asiatiska kvinnor. Det finns två enkla svar:

- De är fattigsvenssons troféfru.
- De är prostituerade.
Citera
2011-04-09, 19:30
Bannlyst
Thailand. Dom och kineser har nog högre invandring än Irakier/Somalier men konstigt nog gör dom inte brott.

Jag vill fan inte jämföra dom med kurder, för det är män som är så jävla vilda.

Dessa thailändare är kvinnor, vilket kan nog förklaras varför det inte kommer upp några brott inom gruppen. För övrigt tycker jag det är positivt med att krogarna fylls av söta thailändare, så jag får ha lite variation.
Citera
2011-04-09, 19:35
Medlem
Big-Ps avatar
Det finns väl en hel del asiater i Stockholm som bor här permanent och de kanske vågat sig fram mer nu på utflykter när våren börjar komma. Eller så är det turister, eller helt enkelt både och. Många av familjerna som bor här är säkert från Kina, Japan och Thailand, har ingen källa att hänvisa till annat än asiater jag pratat med som hävdat det.
Citera
2011-04-09, 19:45
Medlem
Ja det är många, fast det är dock bra! De är inte som alla turkar, de faktiskt bidrar något gott till samhället!
Citera
2011-04-09, 19:49
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytte
Ja det är många, fast det är dock bra! De är inte som alla turkar, de faktiskt bidrar något gott till samhället!

Inbillar mig att det mest är kvinnor som invandrar från Thailand och Kina. Kanske är därför de ställer till med så lite bråk.
Citera
2011-04-09, 19:57
Medlem
Det borde väl finnas statistik på vilka länder det invandras från? Thailand och Kina kan jag tänka mig ligger ganska högt upp? Det gör mig inte så mycket. Det är smutset från MENA och Afrika som bör få vända vid dörren.
Citera
2011-04-09, 20:01
Bannlyst
Det är inte så att det bara är kvinnliga asiater man ser, även om de är i majoritet, jag såg rätt många manliga asiater som såg bra klädda ut och såg ut att vara rätt rika.

Kanske på affärsresa från Japan eller något liknande.
Citera
2011-04-09, 21:11
Medlem
Hiltis avatar
Många östasiater är här och studerar.
Många av dom är bra människor med högre IQ än oss svennar.
Låt dom vara, dom är en tillgång.
Fokusera på parasiterna istället.
Citera
2011-04-09, 21:15
Medlem
von Hindenburgs avatar
Det är rätt många från Kina som är här mer eller mindre tillfälligt. Dels har IT-företagen tagit hit fler och dels finns det fler utbytesstudenter än för några år sen.

Sen har turismen ökat därifrån också.
Citera
2011-04-09, 21:22
Medlem
KondomAnkas avatar
- Dom är nog där för att köpa upp allt som går att köpa och flytta produktionen till Kina.
Citera
2011-04-10, 01:47
Medlem
Har några thailändare på mitt jobb. Halvmeterlånga och skötsamma, till skillnad från alla somalierna på samma arbetsplats...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in