Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Take
Givetvis är min text vinklad, det är ju min alldeles personliga version och jag är totalt medveten om att han troligtvis har en helt annan version. Det vet jag ju förresten att han har, för jag har ju hört delar av hans version genom mina föräldrar. Hans låter säkerligen något likt så här: "hon provocerar mig hela tiden, hon är falsk och så fort hon får chansen så ska hon jävlas så mycket som möjligt".
Jag har dock lite svårt att se på vilket sätt jag provocerar så mycket att de ringer upp mig ur det blå och skäller ut mig för att lägga på luren. Jag tror mer på att det lutar åt något psykiskt problem. Och visst, med en psykisk sjukdom så förstår jag att han kanske verkligen tycker att hans version är sanning, det är ju hans sanning för honom. Det som är konstigt är att det har blivit så mycket värre sen vi flyttade och just därmed inte ens ses mer än absolut nödvändigt. Ungefär som att flytten i sig var provocerande nog för att ta det hela till en ny nivå.
Du har säkert också missat inlägget om vad som hände när han pratade med mina föräldrar idag, och hur de faktiskt nu förstår att jag inte kan ha en normal diskussion med honom pga hans gormande. Jag är faktiskt stolt över att hela tiden ha bevarat lugnet, speciellt nu när han är extra galen (och det kan ni tro på så mycket ni vill, men så är det). Kanske är det också en anledning nog för honom att bli provocerad, han lyckas ju inte skapa den reaktion hos mig som han förväntar sig och vill ha = han har ingen kontroll eller makt över situationen eller mig.
Jag tar ingens parti, varför skulle jag? Men man undrar ju hur någon kan bete sig på det där viset helt oprovocerat.
Våga stå för exakt det du känner, det är inget han kan argumentera bort.
Om du åker dit, är trevlig och glad, och han börjar jävlas för ingenting.
Titta honom i ögonen med en allvarlig blick, och säg bara: Jag accepterar inte att du beter dig såhär... Vad fan håller du på med? Jag kommer hit och enbart är trevlig, sprider glädje omkring mig, och du beter dig som ett jävla rötägg emot mig, KAN DU BERÄTTA, varför jag gjort mig förtjänt av att du behandlar mig på det här sättet? MÅR Du BRa?
Vad vill du uppnå? Vad är ditt syfte? Behöver du hjälp? Jag kan hjälpa dig, sluta förpesta min värld, jag orkar inte ta din skit, jag vill leva och må bra, fattar du inte att du bara sprider ilska omkring dig, att jag blir trött och ledsen på att ta din skit hela jävla tiden?
Snälla håll käften och le din jävla gubbe.
Sen kan du fortsätta fika.