2011-04-09, 16:36
Medlem
frankie16s avatar
Hej. Mina små busfrön till småbarn fick för sig att leka med min Macbook Pro och lyckades med något som jag trodde var omöjligt. Dom har lyckas göra skärmen negativ, som ett fotonegativ alltså. Ni greppar. Hur får jag skärmen normal igen? Min hjärna håller på att explodera av allt som känns fel av detta. Jag ber om ursäkt om detta vidtalats tidigare, men jag har problem att hantera datorn i det här läget.

Mvh
Citera
2011-04-09, 16:41
Medlem
Command+Opt+Ctrl nedtryckta +8
Citera
2011-04-09, 16:49
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto1970
Command+Opt+Ctrl nedtryckta +8

Tack för svaret. Jag är lite småkorkad när det gäller datorer. Vilken knapp är opt?
Citera
2011-04-09, 16:55
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Tack för svaret. Jag är lite småkorkad när det gäller datorer. Vilken knapp är opt?

alt.
Citera
2011-04-09, 16:57
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
alt.

Genialt!!!! Tack för hjälpen båda två. Ni har räddat min lördag. Trevlig helg!
Citera
2011-04-09, 17:45
Medlem
Myx0x3s avatar
Brukar gå runt på stan och ändra färgerna på alla Macar som finns med detta tar nolltid och trycka in det!

Gjorde detta i kön till iPad2 på en MacBook Pro som stog väldigt illa till
Citera
2011-04-09, 18:00
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myx0x3
Brukar gå runt på stan och ändra färgerna på alla Macar som finns med detta tar nolltid och trycka in det!

Gjorde detta i kön till iPad2 på en MacBook Pro som stog väldigt illa till

Ser ut som mina söner blir dina arvtagare
Citera
2011-04-09, 18:12
Medlem
Snöjs avatar
Haha jo det är ganska kul att göra detta på nyblivna macägare som inte har en aning om funktionen
Citera
2011-04-09, 22:52
Medlem
Myx0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Ser ut som mina söner blir dina arvtagare

haha, dom ska börja i tidig ålder!

För övrigt ligger inställningen i Hjälpmedel under Systeminställningar!

Älskar Mac, men älskar också att busa med det mesta inom datorvärlden

Måste nästan berätta..

Jag och några kompisar var på Media Markt, så vi gick runt och kollade på det mesta.. och som man tillslut gör på MM kommer man till "Apple Store" delen! så jag gick fram till en iMac 27" och inventerade färgerna, och gick där ifrån som inget hänt..

Tillslut kom Apple försäljaren och började klia sig i håret, och jag och polarna stog och asgarva några rader bort
Han hade sjukt mkt problem och ändra tillbaka, han gick in på Systeminställningar och letade, men eftersom inställningen heter typ vitt på svart, vilket är väldigt konstigt beskrivet (eller översatt kanske) så är det svårt och hitta..

Tillslut försvann säljaren, troligtvis för och ringa Apple-Care'n så jag gick dit och ställde tillbaka och gick till bilen

Sjukt omoget kanske, men är rätt roligt och se hur personer jobbar under stress dock om man inte kan nått om Mac, borde man inte få sälja dem
Citera
2011-04-13, 18:58
Medlem
Citat:

Måste nästan berätta..

Jag och några kompisar var på Media Markt, så vi gick runt och kollade på det mesta.. och som man tillslut gör på MM kommer man till "Apple Store" delen! så jag gick fram till en iMac 27" och inventerade färgerna, och gick där ifrån som inget hänt..

Tillslut kom Apple försäljaren och började klia sig i håret, och jag och polarna stog och asgarva några rader bort
Han hade sjukt mkt problem och ändra tillbaka, han gick in på Systeminställningar och letade, men eftersom inställningen heter typ vitt på svart, vilket är väldigt konstigt beskrivet (eller översatt kanske) så är det svårt och hitta..

Tillslut försvann säljaren, troligtvis för och ringa Apple-Care'n så jag gick dit och ställde tillbaka och gick till bilen

Sjukt omoget kanske, men är rätt roligt och se hur personer jobbar under stress dock om man inte kan nått om Mac, borde man inte få sälja dem

HAHAHAHAH! Det skulle jag vilja ha sett
Citera
2011-04-14, 18:45
Medlem
Citat:

Måste nästan berätta..

Sen kan man ju även Trycka in ctrl+alt+cmd och klicka på "." tills kontrasten i skärmen är borta, det är lika kul. samma sak fast med "," för att ställa tillbaka det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in