2011-04-09, 10:43
Medlem
Tjena jag har försökt installera ett program som heter snipping tool. Det går inget vidare för mig.
Jag startade setupen som då sa att jag var tvungen att ha windows live writer. Den frågade om jag ville ladda ner och installera det så jag klickade på "ja".

Blev då skickad till en sida som heter wordpress.com. Där kunde jag dock inte ladda ner nåt windows live writer utan bara registrera sig på en blogg. Så jag googlade upp det istället och laddade hem windows live writer på det hållet istället. Det är installerat och klart. När det var klart fick man då lära sig att de samarbetade med Wordpress. Så jag gjorde ett konto där med.

Nu när jag ska försöka installera snipping tool igen så säger den fortfarande att jag måste hämta hem windows live writer och jag skickas fortfarande till samma jävla skit sida där jag endast kan registrera ett konto på wordpress eller läsa andras blogginlägg. Är frustrerande då jag redan har installerat windows live writer.

Är det någon här som vet vad jag gör för fel? Vore tacksam för svar.
Citera
2011-04-09, 11:20
Medlem
Zkeks avatar
Snipping tool, skärmklippverktyget på svenska följer med i alla versioner av Vista och W7. Det är inget man laddar ner.
Citera
2011-04-09, 11:24
Medlem
Harpo.Marxs avatar
vilken OS använder du.? i W7 så är skärmklippverktyget redan standard,vet inte vilken OS du använder
men prova att avinstalera allt och hämta igen.det från någon annanstans utan att öppna konto för det verkar mystiskt ,sen plugin windows live writer är ju frivilligt för blogg
Citera
2011-04-09, 11:35
Medlem
*Host* det var så enkelt.

Jag tackar för hjälpen.
Citera
2012-10-02, 14:23
Medlem
Lånar den här döda tråden.
Jag fick nyligen problem med att min Shortcut Key till Snipping Tool slutade fungera. Antar att det har något med rättigheter att göra, men vet inte hur jag ska lösa det. Tacksam för svar.
Citera
2012-10-02, 14:32
Medlem
Andreasvbs avatar
Skriv bara snip i sök så borde den dyka upp.

Annars ligger den här: %windir%\system32\SnippingTool.exe
Citera
2012-10-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Skriv bara snip i sök så borde den dyka upp.

Annars ligger den här: %windir%\system32\SnippingTool.exe

Kanske förklarade dåligt vad jag menade. Det är Shortcut Key jag vill få att fungera igen, jag kan använda Snipping Tool genom shortcuten, fast inte med en key. Vill kunna hålla cursorn över en viss fil för att sedan kunna klicka en tangent för att få upp Snipping Tool. Hoppas jag förklarade bättre den här gånge.
Citera
2012-10-02, 15:06
Medlem
Andreasvbs avatar
Ligger genvägen på skrivbordet?

Testat en annan hotkey?
Citera
2012-10-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ligger genvägen på skrivbordet?

Testat en annan hotkey?
Den ligger i start menyn. Har provat med en ny genväg som låg på skrivbordet, funkade inte heller.
Jag har bytt hotkey, funkade inte heller.

Jag tänkte att det kan ha något med "Run as administrator" att göra. Men vet inte hur jag ska köra programmet som admin inne i properties.
Citera
2012-10-02, 15:52
Medlem
Andreasvbs avatar
Fungerar det med något annat program?

Vad valde du för hotkey?
Citera
2012-10-02, 17:17
Medlem
Citat:
Fungerar det med något annat program?

Vad valde du för hotkey?
F7, Ctrl + F5, Bland annat.

Funkar inte på några andra shortcuts heller verkar det som.
Citera
2012-10-06, 22:59
Medlem
Bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här