Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-08, 23:48
Bannlyst
Är det verkligen så? Det är den bilden jag har fått av svenskar, att de är ett tråkigt och stelt folk. Invandrare brukar vara mer avslappnade och humoristiska. På svensktäta områden så är det inte lika livligt som på invandrartäta, där verkar folk mest vara inomhus.

Det kan vara så att jag har fått helt fel bild, upplys mig.
Citera
2011-04-08, 23:51
Medlem
Du menar att vi är tråkiga för att vi inte skriker hela tiden och för att vi respekterar för varandra?
Citera
2011-04-08, 23:54
Medlem
gempochis avatar
nja, ja tycker inte svenskar är så tråkiga , ganska livligt här.

edit* ska jag vara ärlig så tycker inte jag att invandrare är väldigt humoristiska, mer våldsamma och hemlighetsfulla.
Senast redigerad av gempochi 2011-04-08 kl. 23:57.
Citera
2011-04-08, 23:54
Medlem
Vegsens avatar
Mer livligt och humoristiskt? Bara för att vi kan föra samtal i normalton utan att skrika och gorma så hela kvarteret hör?

Herregud, get real.
Citera
2011-04-08, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vegsen
Mer livligt och humoristiskt? Bara för att vi kan föra samtal i normalton utan att skrika och gorma så hela kvarteret hör?

Herregud, get real.

Ta inte illa upp, menar inget ont. Men ni verkar inte skämta lika mycket ni verkar också lite stela och snåla.
Citera
2011-04-08, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indianasoulman
Är det verkligen så? Det är den bilden jag har fått av svenskar, att de är ett tråkigt och stelt folk. Invandrare brukar vara mer avslappnade och humoristiska. På svensktäta områden så är det inte lika livligt som på invandrartäta, där verkar folk mest vara inomhus.

Ja fan, se bara på tomten Gurkan som kom in i Big Brother så kan du jämföra en svensk med en blatte.

Han kommer nog vinna pengarna, han är i alla fall min hjälte. "Aboo jävla falska människor. Man ska ge en blatte kebab annars blir han sur."

Invandrarna och svenskar som är med invandrare är mycket roligare än stereotyp-svenskarna.
Citera
2011-04-08, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gempochi
nja, ja tycker inte svenskar är så tråkiga , ganska livligt här.

edit* ska jag vara ärlig så tycker inte jag att invandrare är väldigt humoristiska, mer våldsamma och hemlighetsfulla.

Utveckla?
Citera
2011-04-08, 23:59
Medlem
colibris avatar
Citat:

Vi verkar ju skapat ett samhälle som lockar hundratusentals från MENA att komma hit och trycka ned sina parasitsnablar som dessutom tar sig friheten att kalla oss svenskar för tråkiga.

Men vad mer kan man förvänta sig av Somalier !?
Den jämte ziggisarna mest värdelösa ursäkten till mänskligt liv på denna stackars planet.
Citera
2011-04-09, 00:04
Medlem
gempochis avatar
Citat:
Utveckla?

mycket fest och roligt folk, kanske för att jag bor i blekinge, vet inte.
och när jag säger fest o skoj menar jag också de lite äldre och inte bara yngre.

alltså när jag tänker på invandrare, då kommer de upp bilder på gängmedlemmar och våld
första gången jag var i Malmö kom en utlänning o kastade en basketboll i huvudet på mej, då var jag bara 15-16.
Citera
2011-04-09, 00:04
Medlem
hitchmemos avatar
Svenska medborgare är och har alltid varit goa, glada och justa. Att som Sverige och västland jobbat bort avarter som att blanda stat, kyrka och rötan i rättsväsendet är på god väg att bli 100% igt. Smolk i bägarn dock är uppenbart. Vi kan bli mycket bättre.

Tyvärr har vi fått ett stort jack i skivan. Våra folkvalda har gått fel väg. Att som 7-klövern, sossar och Pk politik vurma för islam och en dogm som är värre än nazismen är ömkligt. Nutiden och händelser talar sitt tydliga språk. Skäms alla islamist kramare som rättfärdigar våldtäkter, könsstympning, syra, slöja, publika böner och lite självmordsbombare som missuppfattat hela skiten.

Utan denna ingridiens i svennes vardag kommer vi att fortsätta vara bäst mot kvinnor och barn som ju är Sveriges framtid, Eller?
Citera
2011-04-09, 00:06
Bannlyst
'WASPs älskar djur, men tycker människor överlag är jobbiga och falska'. Lite halvklassisk one-liner från Wall Street. Stämmer rätt bra. Man tycker människor är påfrestande, men djur är inte falska och påfrestande.

(wasp = White Anglo-Saxon Protestants)
Senast redigerad av OpusOne 2011-04-09 kl. 00:09.
Citera
2011-04-09, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Vi verkar ju skapat ett samhälle som lockar hundratusentals från MENA att komma hit och trycka ned sina parasitsnablar som dessutom tar sig friheten att kalla oss svenskar för tråkiga.

Men vad mer kan man förvänta sig av Somalier !?
Den jämte ziggisarna mest värdelösa ursäkten till mänskligt liv på denna stackars planet.

Ja ni har byggt upp ett bra samhälle men det gör väl inte er roligare? Håll dig till ämnet tack. Med ditt utalande så antar jag att du är den perfekta nordeuropeén, genetiskt fulländad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in